Ford Mustang Forums banner
41 - 60 of 76 Posts
Mijn beste gok is dat mijn nokkenas VEEL te ver naar voren is geĂŻnstalleerd. - Uiteindelijk eindigde ik als 7e van de 18 nokkenassen die werden gebruikt.

Ik zou graag een paar wijzigingen willen aanbrengen.
Jammer. Daar komt de negativiteit vandaan. Nokkenassen niet afgesteld. Maar hij kan er maar een beperkte tijd aan besteden. Ik snap het.

Als hij iets zou gebruiken als een Danny Bee of Jesel riemaandrijving, zou hij de nokkenas kunnen verwisselen zonder de voorklep te verwijderen. Ik kan me niet herinneren hoe krap het is, maar hij zou het misschien ook kunnen doen zonder de balancer te verwijderen. Het zou het afstellen van de nokkenassen niet helpen, maar hij zou gemakkelijk een paar runs kunnen doen bij +/- 2 of 4 graden met elk.

Ik ben redelijk in de buurt en heb deze riemaandrijvingen, ik heb ook een heleboel Procharger SBF-spullen. Misschien heeft hij vrijwilligers nodig voor die SBF-blazertest.

Doet hij de SBC niet met een blower? Ik zou erg benieuwd zijn om N/A vs. Centri Blower piek RPM te zien met dezelfde nokkenas om te weten hoe ver verschillende nokkenassen verschuiven. Zou een blower de piek RPM voor alle nokkenassen xxx RPM verschuiven, of zou de verschuiving afhangen van de relatieve grootte van de nokkenas? Dat is een enorme vraag voor een nokkenastest.

Proficiat aan degenen die aan de competitie hebben deelgenomen. Het is verbazingwekkend hoe vergelijkbaar en toch hoe ver uit elkaar deze nokkenassen liggen en ik ben nog steeds erg geĂŻnteresseerd in dit detailniveau.

IMHO is de enige eerlijke manier om dit te doen het kiezen van een blower; Centri, Roots of Screw en die specifieke stijl, merk en model blower onderdeel te maken van de basiscombinatie, net zoals de vorige test is gedaan.

In mijn wereld (misschien niet in andere) werden de meeste 302 / 351 SBF-combinaties opgezet met centrifugaal blowers. Maar aangezien ik een 302-gebaseerde man ben en 351's een bredere V bieden voor Roots- of Screw blower inlaaten, zou ik het mis kunnen hebben.

Met deze 427 / High Port-combinatie al geassembleerd en ik een Vortech Guy ben, zou ik graag een Non Intercooled YSi of YSiB willen zien toegevoegd aan de bestaande setup met ofwel 1 specifieke poeliecombinatie of verschillende specifieke - niet zeker of er genoeg dyno-tijd beschikbaar zou zijn voor 2-3 runs met meerdere poeliecombinaties.

Ik ben er zeker van dat evenveel of meer ProCharger-mensen hun favoriete model ProCharger in tests zouden willen zien.

Aangezien dit een wereld is waarin ik ongeveer 15 jaar heb geleefd, zou ik bereid zijn wat geld bij te dragen aan een specifieke nokkenasontwerper om de zaken vooruit te helpen.

• Like
Reactions: MichaelAndersen
Ik vind mijn keuze van nokken goed, maar ik heb de verkeerde openings- en sluitingsmomenten voor ze gekozen. Uiteindelijk had ik het hoogste koppel (584 lbs ft bij 5.000) en het laagste vermogen in de groep (686), mijn pk's zaten er 20 naast. Mijn beste gok is dat mijn nokkenas VEEL te ver naar voren was geĂŻnstalleerd. - Uiteindelijk eindigde ik als 7e van de 18 nokkenassen die werden getest.

Ik zou graag een paar wijzigingen willen aanbrengen.
Was een van de nokkenassen in zijn laatste nokkenasuitdaging niet verkeerd geslepen of meer dan een paar graden afwijkend?

Doet hij de SBC niet met een blower? Ik zou erg benieuwd zijn om N/A vs. Centri Blower piektoerental te zien met dezelfde nokkenas om te weten hoe ver verschillende nokkenassen verschuiven. Zou een blower het piektoerental voor alle nokkenassen xxx RPM verschuiven, of zou de verschuiving afhangen van de relatieve grootte van de nokkenas? Dat is een enorme vraag voor een nokkenastest.

Proficiat aan degenen die hebben deelgenomen aan de competitie. Het is verbazingwekkend hoe vergelijkbaar en toch hoe ver uit elkaar deze nokkenassen liggen en ik ben nog steeds erg geĂŻnteresseerd in dit detailniveau.
Hier is een grafiek van de top 8:
Ik ben de hoogste trq en laagste HP:

Hier zijn 3 van de zes die boven mij eindigden:

Bummer. Daar komt de negativiteit vandaan. Nokkenassen niet afgesteld. Maar hij kan er maar zoveel tijd aan besteden. Ik snap het.
Als de nokkenas correct was geslepen, had deze met dezelfde nauwkeurigheid moeten worden geĂŻnstalleerd als alle nokkenassen. De regels zijn hierover heel duidelijk, ze gaan punt voor punt. "Zorg ervoor dat je nokkenas op die manier is gemaakt"

Als de nokkenas correct is geslepen, had deze met dezelfde nauwkeurigheid moeten worden geĂŻnstalleerd als alle nokkenassen. De regels zijn hier heel duidelijk over, ze gaan van punt naar punt. "Zorg ervoor dat je nokkenas op die manier is gemaakt"
Ze hebben misschien de kans gehad, maar ik ben er zeer wantrouwend over dat niet iedereen die moeite en kosten heeft gedaan voor een eenvoudige straat-strip motor als deze. High five voor degenen die dat wel deden.

Het zou leuk zijn om ze allemaal op een nokkenasdokter te gooien en ze af te stellen. Maar daar is gewoon niet genoeg mankracht, tijd en geld voor in deze test.

Voor de goede orde, ik ben al lange tijd een voorstander van kortere duur en nokkengebied door lift aan de inlaatzijde met een moderne kleptrein en de juiste luchtstroomcapaciteit. Deed het 17 jaar geleden op een kleine 289 toen het nog niet populair was (ohhh de troep die ik daarvoor kreeg!) en opnieuw op mijn huidige 306. Uiteraard in samenwerking met de juiste mensen.

Ze hadden misschien de kans gehad, maar ik ben er zeer wantrouwend over dat niet iedereen die moeite en kosten heeft gedaan voor een eenvoudige straat-strip motor als deze. High five voor degenen die dat wel hebben gedaan.

Het zou leuk zijn om ze allemaal op een nokkenasdokter te gooien en ze af te stellen. Maar daar is gewoon niet genoeg mankracht, tijd en geld voor in deze test.

Voor de goede orde, ik ben al lange tijd een voorstander van kortere duur en nokkengebied door lift aan de inlaatzijde met een moderne kleptrein en de juiste luchtstroomcapaciteit. Heb het 17 jaar geleden gedaan op een kleine 289 toen het nog niet populair was (ohhh de troep die ik daarvoor kreeg!) en opnieuw op mijn huidige 306. Uiteraard in samenwerking met de juiste mensen.
Dat is een vrij eenvoudig gesprek. Nokkenassen worden geĂŻndexeerd vanaf de pin wanneer ze worden geslepen. Punt naar punt moet zijn waar het is geĂŻnstalleerd.

Als je nokkenasslijper je dit niet vertelt, krijg je niet de timing van de gebeurtenissen waar je voor betaalt. Als er staat dat je hem op een CL moet installeren die anders is dan wat er op je nokkenaskaart staat, hadden ze niet de juiste kern om de nokkenas te maken.

Als de nokkenas voor iets anders is geproduceerd, kan je worden geĂŻnstrueerd om hem op een andere middellijn te installeren die past bij je specifieke toepassing. Dit zou niet van toepassing zijn op een op maat geslepen nokkenas.

Als je de ICL verplaatst, verplaats je de ECL. Dit betekent dat je gebeurtenissen allemaal verschuiven.

23 nokkenassen deden mee aan de LS-uitdaging, geen enkele deelnemer maakte zich zorgen over het feit dat ze punt naar punt werden geĂŻnstalleerd.

Niet één nokkenaskaart in de LS Challenge of SBF Challenge had een alternatieve geïnstalleerde ICL genoteerd. Dat zijn 40 nokkenassen allemaal punt naar punt.

Een nokkenas is slechts zo nauwkeurig als het systeem dat hem aandrijft, alle nokkenassen draaiden op hetzelfde systeem. Deze nokkenassen zijn allemaal geslepen op nieuwe kernen, in 2025 met moderne apparatuur en metingen. Als een nokkenas meer dan een graad afwijkt (wat acceptabel is) en dit niet op de nokkenaskaart staat, zijn er genoeg bedrijven die je kunnen helpen afscheid te nemen van je geld.

Dit is het minst zorgwekkende probleem van alle problemen met het hebben van een aangepaste nokkenas of een nokkenas uit de schappen. Als een nokkenas wordt gemaakt op een 112+5, moet die ICL 107 punt naar punt zijn, anders wil ik mijn geld terug. Het kost net zo lang om het correct te maken als niet.

Het is goed om te weten dat de nokkenasproductie veel preciezer is geworden in vergelijking met 20 jaar geleden. Toen moest je meer geld betalen om een plek als LSM een nokkenas te laten slijpen waarvan je zeker wist dat deze nauwkeurig was.

Ik weet dat er één potentiële uitdager was voor de LS-uitdaging die de kern die hij nodig had voor zijn ontwerp niet kon krijgen binnen de tijdslimiet van de uitdaging.

Dat is een vrij eenvoudig gesprek. Nokkenassen worden geĂŻndexeerd vanaf de pin wanneer ze worden geslepen. Punt naar punt moet zijn waar het is geĂŻnstalleerd.

Als uw nokkenasslijper u dit niet vertelt, krijgt u niet de timing van de gebeurtenissen waar u voor betaalt. Als er staat dat u deze op een CL moet installeren die verschilt van wat er op uw nokkenas staat, hadden ze niet de juiste kern om de nokkenas te maken.

Als de nokkenas voor iets anders is geproduceerd, kan u worden opgedragen deze op een andere middellijn te installeren om aan uw specifieke toepassing te voldoen. Dit zou niet van toepassing zijn op een Custom Ground Cam.

Als u de ICL verplaatst, verplaatst u de ECL. Dit betekent dat al uw gebeurtenissen verschuiven.

23 nokkenassen namen deel aan de LS-uitdaging, geen van de deelnemers was bezorgd over het feit dat ze punt naar punt werden geĂŻnstalleerd.

Geen enkele nokkenaskaart in de LS Challenge of SBF Challenge had een alternatieve geĂŻnstalleerde ICL genoteerd. Dat zijn 40 nokkenassen, allemaal punt naar punt.

Een nokkenas is slechts zo nauwkeurig als het systeem dat hem aandrijft, alle nokkenassen draaiden op hetzelfde systeem. Deze nokkenassen zijn allemaal geslepen op nieuwe kernen, in 2025 met moderne apparatuur en metingen. Als een nokkenas meer dan een graad afwijkt (wat acceptabel is) en dit niet op de nokkenaskaart staat, zijn er genoeg bedrijven die u kunnen helpen afscheid te nemen van uw geld.

Dit is het minst zorgwekkende probleem van alle problemen die te maken hebben met het hebben van een aangepaste nokkenas of een schapnokkenas die wordt geleverd. Als een nokkenas wordt gemaakt op een 112+5, moet die ICL 107 punt naar punt zijn, anders wil ik mijn geld terug. Het kost net zo lang om het correct te doen als om het niet te doen.
Ik zie wie de nokkenas heeft ontworpen en waar en hoe deze is geproduceerd. Nu begrijp ik veel beter waar u vandaan komt.

Het lijkt wel het oude verhaal. Hoeveel ben je bereid te besteden om geen diploma in een nokkenas te hoeven hebben? Laten we ze allemaal Dr. Nokkenas maken en installeren op basis van de lift bij TDC. Zoals ik in het verleden heb gedaan. Ik durf te wedden dat de resultaten en spreads veranderen.

Dat is een vrij eenvoudig gesprek. Nokkenassen worden geĂŻndexeerd vanaf de pin wanneer ze worden geslepen. Punt naar punt moet zijn waar hij is geĂŻnstalleerd.

Als uw nokkenasslijper u dit niet vertelt, krijgt u niet de timing van de gebeurtenissen waar u voor betaalt. Als er staat dat u hem op een andere CL moet installeren dan wat er op uw nokkenas staat, hadden ze niet de juiste kern om de nokkenas te maken.

Als de nokkenas voor iets anders is geproduceerd, kan u worden opgedragen hem op een andere middellijn te installeren die past bij uw specifieke toepassing. Dit zou niet van toepassing zijn op een op maat geslepen nokkenas.

Als u de ICL verplaatst, verplaatst u de ECL. Dit betekent dat al uw gebeurtenissen verschuiven.

23 nokkenassen deden mee aan de LS-uitdaging, geen enkele deelnemer maakte zich zorgen over het feit dat ze punt naar punt werden geĂŻnstalleerd.

Geen enkele nokkenaskaart in de LS Challenge of SBF Challenge had een alternatieve geĂŻnstalleerde ICL genoteerd. Dat zijn 40 nokkenassen, allemaal punt naar punt.

Een nokkenas is slechts zo nauwkeurig als het systeem dat hem aandrijft, alle nokkenassen draaiden op hetzelfde systeem. Deze nokkenassen zijn allemaal geslepen op nieuwe kernen, in 2025 met moderne apparatuur en metingen. Als een nokkenas meer dan een graad afwijkt (wat acceptabel is) en dit niet op de nokkenaskaart staat, zijn er genoeg bedrijven die u kunnen helpen afscheid te nemen van uw geld.

Dit is het minst zorgwekkende probleem van alle problemen die verband houden met het hebben van een aangepaste nokkenas of een nokkenas uit de schappen. Als een nokkenas is gemaakt op een 112+5, moet die ICL 107 punt naar punt zijn, anders wil ik mijn geld terug. Het kost net zo lang om het correct te maken als om het niet te doen.
Eerste aangepaste nokkenas (solid roller) die ik kocht, kwam met het feit dat ik iets van 25$ moest betalen om hem op de nokkenas te laten zetten. Dr. Guy zei dat er veel werden teruggestuurd. De prijs was zeer redelijk.
Als de nokkenas correct was geslepen, had hij met dezelfde nauwkeurigheid als alle nokkenassen geĂŻnstalleerd moeten worden. De regels zijn hierover heel duidelijk, ze gaan punt naar punt. "Zorg ervoor dat uw nokkenas zo wordt gemaakt"

Eerste aangepaste nokkenas (vaste roller) die ik kocht, kwam met het feit dat ik iets van 25 dollar moest betalen om hem op de nokkenas te laten zetten. Dr. Guy zei dat er veel werden teruggestuurd. De prijs was zeer redelijk.
De 275 @ .050 - 277@ .050 Comp nokkenas die in de 565 bootmotor zit, is niet 275-277 @ .050 omdat ik hem zo besteld heb. Het is zo omdat ze hem zo hebben geslepen en naar mij hebben verzonden:

Ik kreeg hun QC-rapport nadat de Cam Doctor van mijn vrienden me vertelde wat het werkelijk was. Ik hield de nokkenas en gebruikte hem, omdat ik het verschil in principe kon goedmaken met een strakkere speling.

Hield de nokkenas omdat hij lijkt te werken voor wat ik wilde:

Huidige configuratie: hij draagt 800+ lbs ft voor 1.300 tpm en stopt precies waar ik wilde.

Als ik mijn 427 challenge nokkenas terugkrijg, is het eerste wat we gaan doen de locatie van de spie te controleren. Het kan net afwijken van waar het hoort te zijn. .... Dat is een van de opties.

Het is me altijd vreemd geweest dat een nokkenas-uitdaging niet de meest basale stap zet om de nokkenas af te stellen. Tijd en geld. Dat snap ik. Wat ik niet snap, is hoe sommigen deze resultaten super serieus lijken te nemen. Ik houd me aan wie wat in welke raceklassen heeft gewonnen.

De clowns die beweren dat degenen die niet meededen geen ballen hebben, zijn hilarisch. Ballen toon je als je een raceklasse hebt. Niet meedoen aan een low-dollar dyno challenge voor YouTube-volgers.

Het is me altijd al vreemd geweest dat een nokkenas-uitdaging niet de meest basale stap zet om de nokkenas af te stellen. Tijd en geld. Dat snap ik. Wat ik niet snap is hoe sommigen deze resultaten super serieus nemen. Ik houd me vast aan wie wat heeft gewonnen in welke raceklassen.
Iedereen wist dat het punt naar punt was.
Het ging erom ervoor te zorgen dat de nokkenasslijper de boodschap kreeg, zodat de nokkenas zo werd geslepen dat punt naar punt de plek was waar alle gebeurtenissen op gebaseerd moesten zijn.
Ik weet niet wat je "low dollar" vindt voor een dyno-uitdaging, maar betalen voor een custom grind en nog eens $200 of zo uitgeven om mee te doen, is niet iets dat iedereen zal kunnen doen.

Iedereen wist dat het van punt naar punt was.
Het ging erom ervoor te zorgen dat de nokkenasslijper de boodschap kreeg, zodat de nokkenas zo werd geslepen dat punt naar punt de plek was waar alle gebeurtenissen op gebaseerd moesten zijn.
Ik weet niet wat je "weinig geld" vindt voor een dyno-uitdaging, maar betalen voor een aangepaste slijping en nog eens ongeveer $200 uitgeven om deel te nemen is niet iets dat iedereen kan doen.
Mijn inschrijfgeld was $600. Plus de aangepaste nokkenas plus de verzendkosten.

De clowns die beweren dat degenen die niet meedoen geen ballen hebben, zijn hilarisch[/B]. Ballen heb je als je een raceklasse hebt. Niet deelnemen aan een low-dollar dyno challenge voor YouTube-volgers.
Dat is zo'n beetje hilarisch. ... De ballen om nokkenassen te slijpen die in Indy, World of Outlaw sprint cars, etc. draaien, maar niet in een nokkenas challenge .... oh OK.

Ik ben het ermee eens, voor een nokkenas challenge zou het geen slechte zaak zijn om een nokkenas te hebben die is afgestemd. Het neemt de onzekerheid weg.

41 - 60 of 76 Posts