Ford Mustang Forums banner

427 SBF nokkenas - uitdaging van E. Weingartner

7.7K views 75 replies 19 participants last post by  267154  
#1 ·
Omdat niemand anders het heeft genoemd... dacht ik dat het tijd was.
 
#6 ·
Sommigen vinden het misschien interessant om de competitie te volgen en de resultaten te bekijken. Misschien doet er hier iemand mee? Ed?
Niet geïnteresseerd in het leveren van "clicks" voor zo'n lame deal. Die stomme LS nokkenas "test" liet duidelijk zien hoe gebrekkig deze click-bait tests werkelijk zijn. Maar goed, hij verdiende geld aan de views en de verkoop van zijn "boek".

Bovendien heeft een van de jongens aan wie ik op maat gemaakte nokkenassen lever, de gegevens hierover al, dus als hij zou winnen, zouden mensen vals roepen en als hij dat niet zou doen, zouden dezelfde cucks zeggen dat het ontwerp waardeloos was. Een totale no win voor iedereen, behalve de BoobTuber.

/wachten op de guttersnipes :LOL:
 
#10 ·
Deze Youtubers doen alles om een klik te krijgen. Deze man heeft een hele video over deze oude rommel gemaakt. :ROFLMAO:

Evan Smith maakt nu een heleboel video's nu de papieren media dood is. Zijn rol als redacteur van Muscle Mustang en Fast Fords werd goed ontvangen door de Ford-racers.

Hij is tenminste een RACER, in tegenstelling tot een stel van die "motorbouwer"-types op BoobTube.
 
#12 ·
Ik volg geen internethelden of YouTubers. Maar als ik kennis had waardoor ik dacht dat ik kon winnen, zou ik meedoen.
Zelfs als het wat geld of volgers genereert voor een arme YouTuber.
Maar ja - ik geef de voorkeur aan de goede oude Engine master & Carb competities. Zeker weten. Als ik meer middelen en wat meer hersens had, zou ik meedoen.
 
#14 ·
Geen probleem met Erik die zo'n test doet met zijn eigen en donorgeld. Dat is een potentieel slimme zakelijke zet. Mijn probleem zijn de mensen die proberen er meer van te maken dan het is. Ze volgen het alsof het tot een esoterische kennis van de verbrandingsmotor zal leiden. Ik denk dat er nog steeds mensen op een andere site zijn die proberen verschillende getallen in te voeren om een soort zinvolle gegevens van de LS-nokkenas-uitdaging te vinden.
 
#16 ·
Mijn probleem zijn de mensen die proberen er meer van te maken dan het is. Ze volgen het alsof het tot een of andere esoterische kennis van de verbrandingsmotor zal leiden. Ik denk dat er nog steeds mensen op een andere site zijn die proberen verschillende getallen in te voeren om een soort zinvolle gegevens uit de LS-nokkenas-uitdaging te vinden.
Dat is vanaf het begin het probleem geweest met de autosites op internet. Veel grote ego's en grote monden die emotioneel gehecht zijn aan de manier waarop een auto rijdt. De LS-mannen waren altijd de besten om op te winden. De Incon twin turbo-mannen die hier waren, waren net zo erg.
 
#15 · (Edited)
Jammer, Zach bevond zich in een positie waarin het enige verstandige was om zich uit de competitie terug te trekken.

Er is een deel van mij dat het hilarisch zou vinden om Ed Curtis in te huren om een aangepaste nokkenas te maken. Dan doen alsof ik het bedacht heb. Alleen om later schoon schip te maken en de reactie van een paar haters te zien 😂
 
#21 ·
Ik denk dat het entertainmentaspect ervan leuk zou kunnen zijn, en misschien zelfs op een of twee manieren leerzaam.

15 jaar geleden zou ik een 427" Windsor bouwen met TFS 240 hi ports, of een set C302B-koppen die ik heb. Ik heb een nokkenas gespecificeerd, met gebruik van 1.7 tuimelaars. ... Andere prioriteiten en het leven kwamen ertussen.

Ik dacht dat als ik aan de competitie zou deelnemen, Eric mijn nokkenas zou kunnen laten draaien tegen ongeveer 14 anderen, en ik zou weten hoe "slim" of "dom" mijn nokkenaskeuze zou zijn. Zijn flow-getallen zouden me misschien de inlaatnok doen veranderen, maar het zal nog steeds in dezelfde buurt zitten, maar ik zal zeker iets anders doen met de uitlaatnok wat ik 15 jaar geleden niet zou hebben gedaan.

We zullen zien hoe het gaat.
 
#22 ·
Ik denk dat het entertainment aspect ervan leuk zou kunnen zijn, en misschien zelfs op een of twee manieren leerzaam.

15 jaar geleden zou ik een 427" Windsor bouwen met TFS 240 hi ports, of een set C302B koppen die ik heb. Ik specificeerde een nokkenas, met behulp van 1.7 tuimelaars. ... Andere prioriteiten en het leven kwamen ertussen.

Ik dacht dat als ik aan de competitie zou deelnemen, Eric mijn nokkenas tegen ongeveer 14 andere zou kunnen laten draaien, en ik zou weten hoe "slim" of "dom" mijn nokkenas keuze zou zijn. Zijn flow nummers zouden me misschien de inlaatnokken doen veranderen, maar het zal nog steeds in dezelfde buurt zitten, maar ik zal zeker iets anders doen met de uitlaatnokken wat ik 15 jaar geleden niet zou hebben gedaan.

We zullen zien hoe het gaat.
Dus zeg je dat je hebt meegedaan?
 
#30 ·
Ik vind de video's van Eric W. leuk en hoe hij zijn processen uitlegt. Ik heb een paar keer met hem gesproken en hij heeft kwaliteitswerk voor me verricht. Hij is enorm deskundig en ik wens hem het allerbeste! Ik heb ook een hele coole camera van Ed Curtis ("B-cam op steroïden...of was het Viagra?"), en ik ben enthousiast om deze auto snel te laten rijden, zodat ik hem kan laten zien! Ik waardeer degenen die met kennis bijdragen aan de online community. Het is een groot deel van wat deze hobby leuk voor me maakt.
 
#39 ·
Ik hou van de video's van Eric W. en hoe hij zijn processen uitlegt. Ik heb een paar keer met hem gesproken en hij heeft wat kwaliteitswerk voor me gedaan. Hij is enorm deskundig en ik wens hem het allerbeste! Ik heb ook een hele coole nokkenas van Ed Curtis ("B-nokkenas op steroïden...of was het Viagra?"), en ik ben enthousiast om deze auto snel te laten rijden zodat ik hem kan laten zien! Ik waardeer degenen met kennis die bijdragen aan de online community. Het is een groot deel van wat deze hobby leuk maakt voor mij.
Nou, ik ben er balen van want ik heb maar ruimte in de garage voor één project en het is een 408w geworden, dus ik ga Ed's nokkenas toch niet gebruiken. Zou waarschijnlijk geweldig zijn op de weg, maar deze setup is voor de retrofit roller nokkenas met een kleinere basiscirkel en het short block dat ik heb opgehaald heeft al een behoorlijke nokkenas.

Zou graag een video horen van de B+ nokkenas als iemand er een heeft!
 
#31 ·
De nokkenaskaarten zijn gepost.

De inlaatspecificaties variëren van 254 @ .050 tot 274 @ .050 (voor 16 nokkenassen) en één daar buiten bij 285 @ .050

De kleinste inlaatnok is .450" (1.6 tuimelaar) de grootste .498". Een goede spreiding in het bereik van .460 - .480".

De nokkenas die ik heb ingevoerd is In: 261 @ .050 .480" nok Ex: 270 @ .050 440" nok Lobe sep 108

Het is de 4e kleinste inlaatduur.
 
#40 ·
Ik vind mijn keuze van nokkenassen leuk, maar ik heb de verkeerde openings- en sluitingsmomenten voor ze gekozen. Uiteindelijk had ik het hoogste Trq (584 lbs ft bij 5.000) en het laagste vermogen in de groep (686), mijn pk's zaten er 20 naast. Mijn beste gok is dat mijn nokkenas VEEL te ver naar voren was geïnstalleerd. - Uiteindelijk eindigde ik als 7e van de 18 nokkenassen die werden getest.
 
#41 ·
Mijn beste gok is dat mijn nokkenas VEEL te ver naar voren is geïnstalleerd. - Uiteindelijk eindigde ik als 7e van de 18 nokkenassen die werden gebruikt.

Ik zou graag een paar wijzigingen willen aanbrengen.
Jammer. Daar komt de negativiteit vandaan. Nokkenassen niet afgesteld. Maar hij kan er maar een beperkte tijd aan besteden. Ik snap het.
 
#42 · (Edited)
Als hij iets zou gebruiken als een Danny Bee of Jesel riemaandrijving, zou hij de nokkenas kunnen verwisselen zonder de voorklep te verwijderen. Ik kan me niet herinneren hoe krap het is, maar hij zou het misschien ook kunnen doen zonder de balancer te verwijderen. Het zou het afstellen van de nokkenassen niet helpen, maar hij zou gemakkelijk een paar runs kunnen doen bij +/- 2 of 4 graden met elk.

Ik ben redelijk in de buurt en heb deze riemaandrijvingen, ik heb ook een heleboel Procharger SBF-spullen. Misschien heeft hij vrijwilligers nodig voor die SBF-blazertest.
 
#43 ·
Doet hij de SBC niet met een blower? Ik zou erg benieuwd zijn om N/A vs. Centri Blower piek RPM te zien met dezelfde nokkenas om te weten hoe ver verschillende nokkenassen verschuiven. Zou een blower de piek RPM voor alle nokkenassen xxx RPM verschuiven, of zou de verschuiving afhangen van de relatieve grootte van de nokkenas? Dat is een enorme vraag voor een nokkenastest.

Proficiat aan degenen die aan de competitie hebben deelgenomen. Het is verbazingwekkend hoe vergelijkbaar en toch hoe ver uit elkaar deze nokkenassen liggen en ik ben nog steeds erg geïnteresseerd in dit detailniveau.
 
#47 ·
Doet hij de SBC niet met een blower? Ik zou erg benieuwd zijn om N/A vs. Centri Blower piektoerental te zien met dezelfde nokkenas om te weten hoe ver verschillende nokkenassen verschuiven. Zou een blower het piektoerental voor alle nokkenassen xxx RPM verschuiven, of zou de verschuiving afhangen van de relatieve grootte van de nokkenas? Dat is een enorme vraag voor een nokkenastest.

Proficiat aan degenen die hebben deelgenomen aan de competitie. Het is verbazingwekkend hoe vergelijkbaar en toch hoe ver uit elkaar deze nokkenassen liggen en ik ben nog steeds erg geïnteresseerd in dit detailniveau.
Hier is een grafiek van de top 8:
Ik ben de hoogste trq en laagste HP:


Hier zijn 3 van de zes die boven mij eindigden:
 
#44 ·
IMHO is de enige eerlijke manier om dit te doen het kiezen van een blower; Centri, Roots of Screw en die specifieke stijl, merk en model blower onderdeel te maken van de basiscombinatie, net zoals de vorige test is gedaan.

In mijn wereld (misschien niet in andere) werden de meeste 302 / 351 SBF-combinaties opgezet met centrifugaal blowers. Maar aangezien ik een 302-gebaseerde man ben en 351's een bredere V bieden voor Roots- of Screw blower inlaaten, zou ik het mis kunnen hebben.

Met deze 427 / High Port-combinatie al geassembleerd en ik een Vortech Guy ben, zou ik graag een Non Intercooled YSi of YSiB willen zien toegevoegd aan de bestaande setup met ofwel 1 specifieke poeliecombinatie of verschillende specifieke - niet zeker of er genoeg dyno-tijd beschikbaar zou zijn voor 2-3 runs met meerdere poeliecombinaties.

Ik ben er zeker van dat evenveel of meer ProCharger-mensen hun favoriete model ProCharger in tests zouden willen zien.

Aangezien dit een wereld is waarin ik ongeveer 15 jaar heb geleefd, zou ik bereid zijn wat geld bij te dragen aan een specifieke nokkenasontwerper om de zaken vooruit te helpen.
 
  • Like
Reactions: MichaelAndersen