Ford Mustang Forums banner

Bedrading 2 stappen via koppeling schakelaar

150K views 348 replies 67 participants last post by  JMGlasgow  
#1 · (Edited)
Ik probeer uit te zoeken hoe ik 12V door mijn koppeling kan krijgen wanneer het pedaal wordt ingedrukt om mijn 2-trapsfunctie te activeren met behulp van een relais.

Volgens dit bedradingsschema gebruik ik de grijs/rode draad in de rechter benedenhoek???

Het is bijna onmogelijk om met een meter, een zaklamp en tegelijkertijd het pedaal in te drukken te controleren op 12V, terwijl je onder het dashboard geklemd zit.

Image

Door jturmanator op 2009-03-15

#2 ·
Ik heb nog nooit een 2-staps geĂŻnstalleerd, maar ik werk voor de kost met 12 volt bedrading en je zou ofwel A een trigger van de bovenkant van de koppelingspedaalconstructie kunnen halen of je zou een trigger van de jumper plug in de kick kunnen halen.... (niet zeker of dat zal werken). Of je zou gewoon op de een of andere manier een microschakelaar op de koppelingspedalbeugel kunnen monteren, daar ben ik zeker van.

#6 · (Edited)
Ik krijg niets :livid: van blauw/geel of grijs/rood met het pedaal ingedrukt in een rijdende auto. :mad: Hoe verdomd moeilijk kan dit zijn!!!!!!! Ik heb ook de andere draden geprobeerd die in de bovenkant van de koppeling schakelaar gaan, wat is er aan de hand.

#14 · (Edited)
Ik zal dit soort opstelling misschien uiteindelijk wel doen, maar aangezien ik de hoorns een tijdje geleden heb laten vallen... gebruik ik gewoon de claxonknoppen op het stuur. 12V van de PMS (of welke 2-staps die je ook gebruikt) aangesloten op het claxonrelais. Houd de knop ingedrukt om de 2-staps te activeren, laat los bij de lancering.

#21 ·
Dit is wat ik in gedachten had.

Image

Door jturmanator op 2009-03-15
Dat is wat ik wil doen - ik moet ofwel een koppelingsschakelaar vinden en installeren (ik heb er nu helemaal geen) of een andere microschakelaar vinden en installeren zodat deze het circuit verbreekt wanneer de koppeling begint aan te grijpen (zodat de 2-step loslaat net als de koppeling begint te grijpen).

#18 ·
Is uw auto nog uitgerust met de neutraalveiligheidsschakelaar? Zo ja, gebruik die dan als referentie en bedraad een relais.

#20 ·
De standaard neutrale veiligheidsschakelaar is geaard totdat u de koppeling intrapt... op dat moment verbreekt hij de aarding. U hebt de relais nodig om dit signaal om te keren. Ik kan me niet herinneren in welke draad ik heb getapt... maar een simpele test met uw voltmeter om de continuĂŻteit te controleren wanneer de koppeling ontspannen en vervolgens ingetrapt is, zou u de juiste draad moeten vinden. Als u dat eenmaal hebt gedaan, moet u het volgende doen:

“Sluit 12V aan op pin 85 (contactstroom zou het beste zijn). Sluit 86 aan op één kant van de koppelschakelaar.
Sluit de andere draad van de koppelschakelaar aan op een chassis aarde.

Pin 30 moet geaard zijn.
Pin 87A is het aardesignaal voor het 2-traps apparaat
Pin 87 gaat nergens heen

Dus in principe wanneer de koppeling is ingeschakeld, de ontsteking aan staat, zal het relais bekrachtigen en pin 30 met 87 verbinden.
Als u de koppeling intrapt, zal het relais spanningsloos worden, pin 30 verbinden met pin 87A, waardoor een aardesignaal naar het 2-traps apparaat wordt gestuurd”

#23 ·
De standaard neutrale veiligheidsschakelaar is geaard totdat u de koppeling intrapt... op welk punt deze de aarding verbreekt. U hebt de relais nodig om dit signaal om te keren. Ik kan me niet herinneren in welke draad ik heb getapt... maar een simpele test met uw voltmeter om de continuĂŻteit te controleren wanneer de koppeling is ontspannen en vervolgens ingetrapt, zou u de juiste draad moeten vinden. Zodra u dit hebt gedaan, moet u het volgende doen:

"Sluit 12V aan op pin 85 (contactstroom zou het beste zijn). Sluit 86 aan op één kant van de koppelschakelaar.
Sluit de andere draad van de koppelschakelaar aan op een chassis-aarde.

Pin 30 moet geaard zijn.
Pin 87A is het aardesignaal voor het 2-step-apparaat.
Pin 87 gaat nergens heen.

Dus in principe wanneer de koppeling is ingeschakeld, de ontsteking aan staat, de relais bekrachtigd wordt en pin 30 contact maakt met 87.
Wanneer u de koppeling intrapt, wordt de relais ontkracht, waardoor pin 30 wordt verbonden met 87A, waardoor een aardesignaal naar het 2-step-apparaat wordt gestuurd."
Millhouse, zeg je me dat ik geen 12V nodig heb bij de koppelschakelaar? Waar ben ik naar op zoek, een onderbreking in de continuĂŻteit?

#35 ·
Hier is het diagram van wat Millhouse beschrijft. Het maakt me niet uit, want ik heb geen koppeling schakelaar of zou het toch opnieuw bedraden als ik het voor een two-step zou gebruiken, maar anderen willen het misschien op deze manier doen.

Image

Een foto zegt meer dan duizend woorden!

#37 ·
Hier is het diagram van wat Millhouse beschrijft. Het maakt me niet uit, want ik heb geen koppeling schakelaar of zou het toch opnieuw bedraden als ik het voor een two-step zou gebruiken, maar anderen willen het misschien op deze manier doen.

Image

Een foto zegt meer dan duizend woorden!
En toch... is het hier op het werk geblokkeerd. :blam:

Terzijde, je hebt altijd de mogelijkheid om de remschakelaar als alternatief te gebruiken.