Ford Mustang Forums banner

Modyfikacja dolotu Super Victor EFI.... Czy to zadziała? Do jakich wysokich obrotów nadaje się ten wałek rozrządu?

3.6K views 51 replies 18 participants last post by  Nitrous SSC  
#1 · (Edited)
Interes szedł mi słabo, więc myślę o przypadkowych rzeczach. 2 rzeczy w tym poście...

Więc oglądałem filmy z hamowni i czytałem artykuły, aż oczy mi krwawiły, porównując kolektor dolotowy Super Victor single plane EFI ze światem.

Mój niestandardowy wałek rozrządu to 227/239 .587/.587 114.5+5 LSA. Jest zainstalowany na -1°. SHP 363, 9.3:1 comp, TFS 11R 205's i Vortech nie agresywnie napędzany paskiem, widzę 11-12psi przy 7000. Jeżdżę głównie po mieście, poniżej 2500 obr./min. Oczywiście utrzymuję niskie obroty. 1500-1800. Na autostradzie mam 2100-2400 na 6. biegu. Ciągnie jak cholera od 5000, aż do zmiany biegu przy 7000-7100. Moc/waga jest cholernie szybka i wystarczająco mnie przeraża. Nie chcę więcej mocy szczytowej, moje przełożenie/sprzęgło i tak by tego nie wytrzymało.

Realistycznie rzecz biorąc, gdzie powinienem kręcić tym czymś? Nie miałem go na hamowni od czasu zbudowania w 2020 roku. Przy 6500 zaczęło się nosić, ponieważ miałem trochę agresywne opóźnienie zapłonu wlotu powietrza i pompa paliwa się wyłączyła. To nie było heroiczne pociągnięcie, samochód był w pełni rozgrzany, bez schładzania. Czy kręcę go wyżej niż powinienem? Za mało?

Wszystko, co czytam, pokazuje, że kolektory dolotowe TFS-BoxR, Victor EFI 5.0 i Systemax2 po prostu masakrują ten SV EFI w dowolnym miejscu poniżej 5500-6000 obr./min. Moje 400 ft-lbs przy 3000 nie jest "straszne", ale ile zostawiam na stole?

Pod względem strojenia jest wystarczający wyprzedzenie zapłonu, ale nie pełne wysłanie, moja krzywa jest podstawowa. 28° przy skali 100 kpa -1 na funt doładowania. 28° wyprzedzenia zapłonu jest w całości przy 2000 obr./min, bez dzwonienia ani stukania. Prawdopodobnie mógłbym wrzucić więcej przy 3000 obr./min+, ale jeżdżę na 91 oktanach i bez intercoolera. Moim celem jest życie vs. 2 KM.

Z tego, co czytam. Staje się oczywiste, że mam za mało wałka rozrządu/obrotów, aby w pełni wykorzystać SV EFI. Kosztuje mnie moment obrotowy od biegu jałowego do miejsca, w którym SV faktycznie odnosi korzyści. Jednak JESTEM ZADOWOLONY z wałka rozrządu, jest tak agresywny, jak jestem gotów pójść dla mojej aplikacji z samochodem. Absolutnie nie chcę ryzykować manier ulicznych, jakie ma teraz. Jestem z tego bardzo zadowolony.

Z tym wszystkim wpisanym, naprawdę nie mam ochoty wydawać na to mnóstwo pieniędzy, aby zmienić kolektory dolotowe/wałki rozrządu itp. Mój miernik "nie obchodzi mnie to" nie jest już tym, czym był, ponieważ po prostu chcę jeździć tym cholernym czymś, ale jestem gotów do drobnych poprawek. Kolektor dolotowy SV, który mam, jest idealnie frezowany i dobrze pasuje. Istnieje niewielka rozbieżność w dopasowaniu portów, przy czym porty głowicy są nieco większe niż kolektor dolotowy. Wiem, że mogę po prostu założyć kolejne koło pasowe Vortech, aby wszystko zwiększyć. Po prostu mówię o teorii, aby znaleźć więcej "średniej" mocy z prostym pomysłem.

Oto mój pomysł. Nie widziałem, żeby ktoś to robił... Prawdopodobnie dlatego, że to głupie, ale hej, może warto spróbować? Zamiast mieć górne kolanko dla korpusu przepustnicy bezpośrednio do podstawy gaźnika, buduję niestandardowy kolektor dolotowy z blachy z obszarem dystansowym gaźnika tak wysokim, jak tylko mogę go zmieścić pod maską, powiedzmy 2" (obecnie używam dystansu 1 7/8") do stylu plenum/box z mocowaniem przepustnicy. Zwiększyłoby to zarówno wysokość podkładki gaźnika, jak i dodało obszar plenum za korpusem przepustnicy. Prawdopodobnie miałbym promieniowe zagięcia w gardzieli gaźnika, aby uniknąć ostrych krawędzi. Podobnie jak, powiedzmy, górna część TFS-BoxR.

To mój bezużyteczny pomysł/myśl na dziś... Jeśli zbudujesz to przede mną i zarobisz miliony, wyślij mi kilka naklejek.

Image
 
  • Like
Reactions: massacre
#5 ·
Zaletą SV na ulicy w silniku 400CI jest zmniejszony moment obrotowy w niższym zakresie obrotów, aż do momentu, gdy rozpęd wystarczy, aby uzasadnić doładowanie.

W przypadku Twojego 363, jeśli wciśniesz go na 2500 obr./min na 2 lub 3 biegu, jak reaguje tył?
Naprawdę, Ed ma rację, powinienem po prostu zrobić EFI 5.0 i wysłać.

Przyznam, to dobry punkt, ponieważ prawie nigdy już nie używam slicków. Kiedy wychodzę z zakrętu przy niskiej prędkości na dole 3 biegu, mam większą pewność, że wcisnę pedał do podłogi przy wyjściu, wiedząc, że nie spróbuje mnie zabić, dopóki nie przekroczę 4500. Na 2 biegu od 2500 złapie, a potem zacznie kręcić oponami przy 4500.

Nasz obiekt na otwartym torze uruchomił program "roll racing". Myślę, że przy starcie zwykle mam około 3500 obr./min na 2 biegu. Usłyszysz, jak samochód kręci się przy starcie. Musiałem uważać, żeby nie uderzyć w lakier. Rozmawiałem z personelem i na późniejszych imprezach przenieśliśmy punkt startu za linię, aby uniknąć wirowania, to pomogło. Samochód obok mnie to GT500 mojego przyjaciela z VMP 2R. Wierzę, że miał 700/700 na hamowni.

 
  • Like
Reactions: massacre
#7 ·
Z dmuchawą wpychającą doładowanie do środka, czy mam rację mówiąc, że większy kolektor jest mniej stratny przy niższych do średnich obrotach niż w przypadku silnika wolnossącego? Doładowanie z pewnością pomogłoby zwiększyć prędkość powietrza/objętość powietrza i prawdopodobnie nie traci go tak dużo, jak można by pomyśleć.

Ale może się mylę.
 
#8 ·
Od faceta, ja sam, goniącego liczby, których nie potrzebuję, myślę, że powinieneś po prostu jeździć swoim gównem takim, jakie jest i dobrze się bawić. Jest na zabawnym, bezpiecznym, jezdnym poziomie w tej chwili. Mój samochód na dzień na torze to C5, który używał SI z zasadniczo tą samą mocą, jaką masz i jest fantastyczny. Więcej, a samochód byłby trochę straszny, mniej, żadnej zabawy. Więcej mocy byłoby wspaniale, ale spowoduje tylko więcej problemów, zmartwień, stresu dla ciebie i samochodu.

Jeśli naprawdę chcesz coś zmienić, zamień dolot i zobacz, jak się czujesz. Nigdy nie używałem Victor 5.0, ale Holley Systemax, który mam, działa świetnie i ciągnie czysto do 7k+ z dobrą mocą w średnim zakresie. Oba świetnie by się dla ciebie sprawdziły, jestem pewien.

Albo po prostu podkręć i rockuj. Mój samochód wytwarza OGROMNĄ ilość mocy w średnim zakresie z kołem pasowym imprezowym w porównaniu do mojego normalnego koła pasowego ulicznego.
 
#9 ·
Z dmuchawą wpychającą doładowanie, czy mam rację mówiąc, że większy kolektor jest mniejszym przegranym przy niższych do średnich obrotach niż byłby, gdyby był wolnossący? Doładowanie z pewnością pomogłoby zwiększyć prędkość powietrza/objętość powietrza i prawdopodobnie nie traci tak dużo, jak myślisz.

Może się mylę.
Też tak myślałem, dlatego 8 lat temu zrobiłem SV. Nauczyłem się jednak, że długość kanałów kolektora dolotowego ABSOLUTNIE ma znaczenie również przy doładowaniu.


Od gościa, który sam goni za liczbami, których nie potrzebuję, myślę, że powinieneś po prostu jeździć swoim **** takim, jakim jest i dobrze się bawić. Jest na zabawnym, bezpiecznym, jezdnym poziomie. Mój samochód na dzień na torze to C5, który używał SI z zasadniczo tą samą mocą, jaką masz i jest fantastyczny. Więcej i samochód byłby trochę straszny, mniej, żadnej zabawy. Więcej mocy byłoby wspaniale, ale spowoduje tylko więcej problemów, zmartwień, stresu dla ciebie i samochodu.

Jeśli naprawdę chcesz coś zmienić, zamień dolot i zobacz, jak się czuje. Nigdy nie używałem Victor 5.0, ale Holley Systemax, który mam, działa świetnie i ciągnie czysto do 7k+ z dobrą mocą w średnim zakresie. Oba z pewnością będą dla ciebie świetne.

Albo po prostu załóż koło pasowe i rock rock out. Mój samochód generuje OGROMNĄ moc w średnim zakresie z kołem pasowym imprezowym w porównaniu do mojego normalnego koła pasowego ulicznego.
Jasne, po prostu będę na tym jechał. JEŚLI lub kiedy dolot będzie musiał zostać zdjęty, aby naprawić cokolwiek, co się zepsuje, może wypróbuję Victor EFI. Po prostu nie mogę się powstrzymać od burzy mózgów na temat większej średniej mocy, a także zastanawiam się, czy niestandardowa górna część do dolnej części z pojedynczą płaszczyzną by pomogła. Mam przyjaciela z warsztatem i bylibyśmy w stanie dość szybko zrobić górną część pudełka. Chciałbym zrobić koło pasowe imprezowe, ale wiem, że zniszczę sprzęt non-mag T56, sprzęgło lub 28-spline, który tam jeszcze jest. :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: massacre
#37 · (Edited)
Jednak dowiedziałem się, że długość kolektora dolotowego ABSOLUTNIE ma znaczenie również przy doładowaniu
Bingo

W moich poszukiwaniach, aby uzyskać więcej RWHP i RWTQ, wypróbowałem następujące kolektory dolotowe.
  • GT-40 i GT-40 dolny portowany przez TMoss
  • Edelbrock Performer, Edelbrock RPM II i Edelbrock RPM II dolny portowany z dystansem 3/8"
  • Edelbrock Victor 5.0 (W mojej konfiguracji było to znacznie mniej RWHP i RWTQ)
  • Holley Systemax 2 i Holley Systemax 2 dolny portowany (Brian Mitchell) z dystansem 3/8"

Holley Systemax 2, znany również jako kolektor dolotowy Brian Mitchell z dystansem 3/8", uzyskał najwięcej średnich RWHP i RWTQ. Należy zauważyć, że w oparciu o moją kombinację części, moja czerwona linia wynosi 6250 obr./min.

Powodzenia
Michael Plummer
 
#10 ·
Właśnie kupiłem blok A4 306 od wielokrotnego mistrza NMRA Renagade Briana Mitchella. Powiedział mi, że wypróbował KAŻDY pojedynczy kolektor dolotowy efi pod słońcem, a portowany kolektor dolotowy Holley Systemax wygenerował najszybsze czasy przejazdu, ponieważ wytworzył najwięcej ŚREDNIEJ mocy w całym zakresie obrotów, zamiast wytwarzać moc w małym zakresie obrotów. Powiedział, że kolektory dolotowe obsługiwały ponad 1200 KM na kołach po ich portowaniu.
 
#11 ·
Kupiłem właśnie blok A4 306 od wielokrotnego mistrza NMRA Renagade, Briana Mitchella. Powiedział mi, że wypróbował KAŻDY pojedynczy kolektor dolotowy efi pod słońcem, a portowany kolektor dolotowy Holley Systemax wygenerował najszybsze czasy ET, ponieważ wytworzył najwięcej ŚREDNIEJ mocy w całym zakresie obrotów, zamiast wytwarzać moc w małym zakresie obrotów. Powiedział, że kolektory dolotowe obsługiwały ponad 1200 KM na kołach po portowaniu.
Zakładam, że miał doskonałe portowanie.
 
  • Like
Reactions: massacre
#14 ·
#18 ·
Ten ma jednak podwójny gaźnik.
 
  • Like
Reactions: massacre
#19 ·
Zgadzam się z Edem, Holley był używany w Renegade, ponieważ był najlepszy dozwolony w przepisach, do tego konkretnego celu.

Myślę również, że musisz dokonać wyboru w przypadku jakiejkolwiek zmiany, którą rozważasz. Albo zwiększyć moc powyżej 5-5500 obr./min, albo zmniejszyć ją w zależności od tego, w którą stronę pójdziesz.

Nadal używasz rzeczy HR, gdzie sbf na ulicy/torze nie lubi utrzymywać więcej niż 7200-ish bez dobrych części odpowiednio połączonych. Możesz podkręcić rzeczy HR dalej, ale 8000 obr./min na torze podczas 30-minutowych sesji jest dla nich trudne, nawet z dobrymi rzeczami.

Myślę, że to oznacza, że moim zdaniem nie powinieneś próbować kręcić tym samochodem mocniej niż twoim samochodem do twojego użytku.
 
#21 ·
Zgadzam się z Edem, Holley był używany w Renegade, ponieważ był najlepszy dozwolony w przepisach, do tego konkretnego celu.

Myślę też, że musisz dokonać wyboru w przypadku jakiejkolwiek zmiany, którą rozważasz. Albo generować więcej mocy powyżej 5-5500 obr./min, albo mniej w zależności od tego, w którą stronę pójdziesz.

Nadal używasz rzeczy HR, gdzie sbf na torze ulicznym/drogowym nie lubi utrzymywać więcej niż 7200-ish bez dobrych części odpowiednio sparowanych. Możesz kręcić rzeczy HR dalej, ale 8000 obr./min na torze przez 30-minutowe sesje jest dla nich trudne, nawet z dobrymi rzeczami.

Myślę, że to oznacza, że moim zdaniem nie powinieneś próbować kręcić tym samochodem mocniej niż swoim samochodem do własnego użytku.
Jest kilka zakrętów, w których, gdy tylko stanę się szybszy, na pewno uderzę w ogranicznik obrotów na 3. biegu. Popychacze, sprężyny, dźwignie i pas polilock są dobrej jakości i powinny się dobrze trzymać. Wszelkie problemy, jakie miałem, były spowodowane przeze mnie, ucząc się w trakcie. Po tym, jak znajdę się na hamowni, jeśli pomoże to wyjść więcej, wykręcę go na okazjonalny wyścig drag. Zgadzam się, 10 KM różnicy po 5500 nie zauważę, 2500-5500 20-30 stóp funtów momentu obrotowego na pewno zauważę.
 
#23 ·
Tak, zdecydowanie lubię, gdy ogranicznik jest ustawiony wysoko w moim samochodzie torowym, po prostu po to, aby dłużej trzymać bieg tam, gdzie jest to potrzebne, a nie dlatego, że generuje to moc.

FWIW - mój Holley Systemax osiąga szczytową moc w okolicach 6700, ale działa czysto do 7400, gdzie go ograniczam, ponieważ jest to samochód uliczny. Gdybym miał jeździć na większych obrotach w Twojej sytuacji, upewniłbym się, że wszystko jest w idealnym stanie.

Albo po prostu założyłbym większe koło pasowe i wrzucił niższy bieg. :p
 
#25 ·
Jaka jest korzyść z 7,2k w porównaniu do prawidłowo ustawionego 6-6,500 w kombinacji wyścigów drogowych?
Bardziej użyteczne obroty, mniej zmiany biegów w nieodpowiednich momentach.

To nie jest jak na torze drag racing, gdzie zmieniasz biegi, gdy jesteś gotowy. Czasami zmieniasz biegi, w górę lub w dół, gdy ma to największy sens w oparciu o wiele czynników.

Zazwyczaj jest to naprawdę pomocne, gdy nie możesz bezpiecznie zmienić biegu na wyjściu z zakrętu bez wytrącania samochodu z równowagi.
 
#28 ·
6500 jeśli wygrywasz... 8000 jeśli przegrywasz.
zobaczyłem 10 200 w pamięci rejestratora danych.. próbowałem zdiagnozować katastrofalną awarię silnika i tak, to było to.... obroty wału napędowego nie zmieniały się wraz z obrotami... najlepsze przypuszczenie to utrata skrzyni biegów na wysokim biegu... silnik poszedł w kosmos... kierowca nie odpuścił, bo wygrywał. i tak bardzo paskudna kombinacja, która i tak zobaczyłaby 8600 na regularnym... nie mam pojęcia, dlaczego ogranicznik obrotów nie miał w nim chipa...
 
#30 ·
Stary T-Bird Mike'a Garretta wyjechał o 10,2, a pierwsza zmiana była o 12,5. Destroked Cleveland, dla tych, których to obchodzi. Minęło dzień lub dwa, ale myślę, że to był skok 3.300, z żelaznymi głowicami 4V. Sprężyny zaworów miały 1000 funtów nad nosem... i nie pamiętam specyfikacji wałka rozrządu. Mike Blackstone miał podobny zestaw, ale SB Chevy z głowicami 18°, punkty zmiany biegów były mniej więcej takie same.

To się cały czas zdarza.
 
#32 ·
Szukałem i nie mogłem niczego konkretnego znaleźć podczas przeszukiwania. Czy istnieje jakiś rodzaj tabeli RPM vs. ciśnienie sprężyny? Wiem, że oczywiście nie może to być ścisła nauka ze względu na prędkości narastania. Ale szybka i brudna tabela byłaby całkiem fajna.
 
#36 ·
Doceniam to, że jesteście mądrzejsi ode mnie, ale do cholery, pomóżcie mi tutaj.
 
#40 ·
#41 ·
#42 ·
Ktoś lokalny wystawił właśnie Systemaxa. Arg. Czy chcę otworzyć puszkę Pandory w postaci wyrównywania portów, nowych szyn paliwowych, portingu, ect...? Pokusa jest realna.
 
#46 ·
#49 ·
no love for the side-mounted Hi-Ram?
Chrzanową częścią tego dolotu jest wymóg uruchomienia specjalnego rozdzielacza.