Ford Mustang Forums banner

Brak zasilania sprężarki klimatyzacji - POMOCY

57K views 22 replies 9 participants last post by  Mannyvallejo  
#1 ·
Podstawowy problem: BRAK klimatyzacji, sprzęgło sprężarki nie załącza się.

Przeczytałem więc mnóstwo postów i oto, co do tej pory wypróbowałem. Sprawdziłem zasilanie sprężarki klimatyzacji i nic nie dostałem. Następnie poszedłem do złącza na górze pojemnika i założyłem tam zworkę i nadal brak zasilania sprężarki. Sprawdziłem również każdy bezpiecznik w samochodzie (pod maską i pod deską rozdzielczą) i wszystkie były dobre. Niewiele wiem o tej rurze próżniowej, o której ludzie mówią, ani o tym, czy miałaby ona coś wspólnego z zapobieganiem zasilaniu sprężarki. Jeśli ktoś może mi pomóc w dalszej diagnozie tego problemu, byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję.

Burt

________________
94 GT kabriolet 5-biegowy
 
#5 ·
Ok, pierwszym testem byłoby, przy włączonym silniku, gdy ustawisz przełącznik na desce rozdzielczej, aby włączyć klimatyzację, czy wentylator chłodnicy działa? Jeśli wentylator działa, to przełącznik WOT EEC jest w porządku (przełącznik WOT to tylko przekaźnik w EEC, który wyłącza sprężarkę klimatyzacji powyżej 70% przepustnicy). To częsty błąd, więc nie obrażaj się, niektórzy ludzie błędnie umieszczają zworkę dla przełącznika niskiego ciśnienia w przełączniku zamiast w złączu z przewodami, jeśli umieścisz zworkę w złączu przy włączonym silniku, a sprzęgło sprężarki nie załączy się w ciągu 30 sekund, to masz przepalony bezpiecznik topikowy, przerwany przewód lub złącze.
 
  • Like
Reactions: rpm2net
#6 ·
burtcampbell said:
Podstawowy problem: BRAK klimatyzacji, sprzęgło sprężarki nie załącza się.

Przeczytałem więc mnóstwo postów i oto, co do tej pory próbowałem. Sprawdziłem zasilanie przy sprężarce klimatyzacji i nic nie dostałem. Następnie poszedłem do złącza na górze pojemnika i założyłem tam zworkę i nadal nie było zasilania przy sprężarce. Sprawdziłem również każdy bezpiecznik w samochodzie (pod maską i pod deską rozdzielczą) i wszystkie były dobre. Niewiele wiem o tej rurze próżniowej, o której ludzie mówią, ani o tym, czy miałaby ona coś wspólnego z zapobieganiem zasilaniu sprężarki. Jeśli ktoś może mi pomóc w dalszej diagnozie tego problemu, byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję.

Burt

________________
94 GT kabriolet 5-biegowy
Mógłbyś również spróbować przełącznika cyklu. Kosztuje około 30 dolarów od Forda i wymiana zajmuje 2 sekundy. Znajduje się po stronie pasażera przegrody ogniowej. Moje problemy były podobne do twoich i to je rozwiązało
 
#7 ·
OK, na pewno dobrze podłączyłem zworkę. I wentylator włącza się, gdy włączam klimatyzację. Nie jestem pewien, czy rozumiem, jak to wyklucza myśl WOT, ponieważ nie widzę, jak WOT miałby cokolwiek zrobić z wentylatorem, poza ewentualnym włączeniem go. Ale jestem gotów to odpuścić, jeśli jesteś pewien. Mówisz, że mogę mieć przepalony bezpiecznik topikowy. Co masz na myśli, albo gdzie on jest i jak mam przetestować bezpiecznik topikowy? Ponadto 95CobraofDeath mówi, że to może być przełącznik cyklu. Czy jest też sposób, aby to przetestować? Nie wiem, gdzie one są, więc załóżmy, że nie wiem. Dzięki.
 
#8 ·
burtcampbell said:
OK, zdecydowanie zrobiłem zworkę poprawnie. a wentylator włącza się, gdy włączam klimatyzację. Nie jestem pewien, czy rozumiem, jak to wyklucza myśl WOT, ponieważ nie widzę, jak WOT miałby cokolwiek zrobić z wentylatorem, poza ewentualnym włączeniem go. Ale jestem gotów to odpuścić, jeśli jesteś pewien. Mówisz, że mogę mieć przepalony bezpiecznik topikowy. Co masz na myśli, gdzie on jest i jak przetestować bezpiecznik topikowy? Ponadto 95CobraofDeath mówi, że może to być przełącznik cykliczny. Czy jest też sposób, aby to przetestować? Nie wiem, gdzie one się znajdują, więc załóżmy, że nie wiem. Dzięki.
Nie wiem, jak miałbyś to przetestować... ktoś rzucił mi tę sugestię i wymieniłem ją, ponieważ nie jest naprawdę droga i bardzo łatwa do wymiany. Trudno wyjaśnić, gdzie to jest... wygląda trochę jak wtryskiwacz paliwa z brązową plastikową osłoną. Jest rura, w którą wchodzą przewody klimatyzacji po stronie pasażera, przy grodzi. Znajduje się na górze i wychodzi z niego kilka przewodów. Przepraszam, opis nie jest zbyt szczegółowy, ale jeśli masz instrukcję obsługi Chiltona lub Haynesa, to jest to w niej wskazane. Jestem prawie pewien, że to twój problem. Dodatkowo brzmi to jak łatwiejsze rozwiązanie niż szukanie przepalonych bezpieczników topikowych;)
 
#10 ·
Re: Załączone zdjęcia

burtcampbell said:
Zobacz zdjęcie. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy zrobiłem zdjęcie tego "cycling switch"? Jeśli nie, w którą stronę mam przesunąć aparat? Wskazałem również miejsce, w którym umieściłem zworkę.

Image



Dzięki
ha ha to jest cycling switch... ten, który kupiłem od Forda, jest w kolorze tan zamiast czarnym... chyba powinienem to powiedzieć:D
 
#11 ·
Cóż, wygląda na to, że jutro się usmażę. Wciąż próbuję ustalić, dlaczego do sprężarki nie dociera zasilanie. Wykluczyłem już wyłącznik ciśnieniowy, niski poziom freonu, może przełącznik WOT (wciąż potrzebuję lepszego dowodu). Wszystko, co mi pozostało, o czym wiem, to bezpiecznik (sprawdziłem obie lokalizacje) lub złe połączenie. Czy czegoś mi brakuje?

Burt
 
#12 ·
:confused: :confused: :confused: :barf: To moja ostatnia próba ożywienia tego wątku. Wydawało mi się, że doszedłem do punktu, w którym nikt nie wie, co robić dalej. Zasadniczo wiem, że to nie freon, czujnik ciśnienia, sprężarka, prawdopodobnie nie WOT. Jeśli przeczytasz wszystkie posty, będziesz miał lepsze pojęcie o tym, co zrobiłem i sprawdziłem. Jeśli nikt inny nie może mi pomóc, utknę i jutro rano zabiorę to do warsztatu. Kiedy tam dotrę, złapię się za kostki i będę mieć nadzieję na najlepsze. :eek: Wrócę i poinformuję ludzi, co było nie tak, aby kiedy to się przydarzy następnemu facetowi, może natknie się na mój wątek i zaoszczędzi kilka dolców. Dzięki wam wszystkim (szczególnie tym, którzy próbowali pomóc). Burt Campbell
 
#13 ·
Ok, kolejna rzecz, która może być nie tak.. to moduł ccrm.. znajduje się on po stronie pasażera chłodnicy.. to czarna skrzynka z mnóstwem przewodów do niej dochodzących.. Moduł przekaźnika stałej kontroli.. W Mustangach z 94 roku i nowszych to pudełko kontroluje następujące elementy (jak pojedynczy przekaźnik, ale to działa jako grupa przekaźników) :: sprężarka klimatyzacji, wentylator chłodzenia, zasilanie eec, zasilanie pompy paliwa, itp. itd.. Jeśli to pudełko jest uszkodzone, może spowodować, że sprężarka się NIE włączy... przełącznik niskiego ciśnienia/sprzęgła, który zmostkowałeś, powinien wyeliminować niski ładunek czynnika chłodniczego.. Jest również WYŁĄCZNIK WYSOKIEGO CIŚNIENIA po stronie pasażera w pobliżu przodu skraplacza klimatyzacji.. Uważam, że ma on za zadanie wyłączyć sprężarkę w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w głowicy.. czy mógł ulec awarii? (nie mam pod ręką schematu okablowania w domu.. ale jeśli chcesz, możesz zadzwonić do mnie pod numer 936-876-3121 w godzinach pracy i wezmę moją książkę z okablowaniem i spróbuję pomóc ci prześledzić obwód..
 
#14 ·
Tony,

Dzięki wielkie za odpowiedź. Poniżej powinien znajdować się schemat okablowania, który mam dla tej części elektryki. Pochodzi on z instrukcji Chiltons. Jeśli to pomoże, daj mi znać. Odłączyłem to, co myślę, że było przełącznikiem wysokiego ciśnienia i były tam 4 złącza, więc nie chciałem bawić się w jego zwarcie. To, co zauważyłem, to że gdy jest odłączony i uruchamiam samochód i włączam klimatyzację, wentylator się nie włącza. Następnie, gdy go podłączam, wentylator się włącza. To mówi mi, że przełącznik albo działa, albo przynajmniej częściowo działa. Znalazłem CCRM i faktycznie go wyciągnąłem, żeby na niego spojrzeć. Jeśli Ty lub ktokolwiek inny możecie mi pomóc w dalszym testowaniu tego, mam dla Was zamówienie Omaha Steaks. (ale tylko pierwsza osoba, która dokładnie pomoże mi zdiagnozować ten problem, je dostanie) Dzięki, Burt

Image
 
#15 ·
Hej,

Jutro w sklepie zajrzę do mojej książki. Wiem, że to ci dzisiaj nie pomoże, ale schemat, który umieściłeś, jest tak duży, że nie mogę tak łatwo prześledzić obwodu. Poza tym jest to lepsze niż nic, ale nie tak dobre jak książka Forda, którą mam w sklepie (wydana przez Forda).

Spróbuję dać ci krok po kroku, jak zdiagnozować dokładnie, gdzie jest twój problem. Ale moim zdaniem będzie to moduł ccrm. Zrób sobie przysługę, jeśli to on, weź go tylko od FORD. Włożyłem ich wiele do Taurus/Sables i raz włożyłem 4 moduły z rynku wtórnego i po pociągnięciu się za włosy poszedłem i wziąłem moduł Forda i ŻADNYCH problemów więcej.

Tony

P.S>. Jeśli chcesz zadzwonić do mnie jutro w sklepie, postaram się poprowadzić cię przez to przez telefon. 936-876-3121
 
#16 ·
Ok,

Jeśli nadal potrzebujesz pomocy, daj mi znać, mam w domu książkę ze schematami okablowania. Patrząc na schemat, weź lampę testową i sprawdź, czy przy włączonej klimatyzacji masz zasilanie na wyłączniku niskiego ciśnienia (po odłączeniu będzie miał zasilanie tylko po jednej stronie wtyczki).
(Ten, który jest przykręcony do akumulatora obok przegrody po stronie pasażera) Upewnij się, że silnik pracuje.

PRZY ZAŁOŻENIU, że nie było wycieku i cały freon wyciekł, powinieneś mieć zasilanie po drugiej stronie przełącznika po ponownym podłączeniu. JEŚLI NIE, to albo masz wyciek, który spowodował wyciek całego freonu, LUB masz uszkodzony wyłącznik niskiego ciśnienia/sprzęgła.

JEŚLI masz tam zasilanie, przejdź do przełącznika ciśnienia z 4 przewodami, który jest przykręcony do przewodu klimatyzacji przy chłodnicy po stronie pasażera. Odłącz go, gdy klimatyzacja jest nadal w pozycji włączonej, a samochód pracuje (upewnij się, że podłączyłeś z powrotem wyłącznik niskiego ciśnienia).

Powinny być cztery przewody. Jeden powinien być ciemnoniebieski z żółtym paskiem/tracerem. Sprawdź, czy ma zasilanie. JEŚLI tak, podłącz ponownie przełącznik i sprawdź, czy ciemnozielony/pomarańczowy przewód ma zasilanie (będziesz musiał albo trochę oskórować przewód, albo przebić go lampą testową).

JEŚLI MASZ ZASILANIE W TYCH MIEJSCACH, to albo masz uszkodzony moduł CCRM, LUB uszkodzone sprzęgło sprężarki. Aby przetestować sprzęgło sprężarki, odłącz sprężarkę i sprawdź, czy masz zasilanie na czarno-żółtym przewodzie śledzącym we wtyczce sprężarki z dwoma przewodami. JEŚLI NIE MASZ zasilania i przetestowałeś obwód tak, jak wyjaśniłem, to Twój moduł CCRM jest uszkodzony. JEŚLI masz zasilanie na sprzęgle sprężarki, to albo sprzęgło sprężarki jest uszkodzone, LUB nie masz dobrego uziemienia (drugi przewód na wtyczce). W takim przypadku mogę poprowadzić Cię przez testowanie uziemienia, jeśli to konieczne.

Podsumowując, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest moduł CCRM. Ale lubię kierować się słowami mojego taty (elektryka od ponad 40 lat) TESTUJ, NIE ZGADUJ!!

Mam nadzieję, że to Ci pomoże i że wyjaśniłem procedurę rozwiązywania problemów w sposób, który możesz zrozumieć...

Daj mi znać, jeśli się zorientujesz...

BigT
 
#17 ·
Big T,

Dzięki za bardzo szczegółowy opis. Przetestowałem to już tak bardzo, jak mogłem i byłem w 99% pewien, że to CCRM. I tak musiałem zabrać to do mojego mechanika z innego powodu, więc po prostu pozwoliłem mu sprawdzić, czy mam rację i wymienić to. Był bardzo uczciwy, pobierając ode mnie tylko 115 $ za ccrm i 1 godzinę pracy. (mimo że to była 10-minutowa robota, biorąc pod uwagę, że powiedziałem mu, co ma przetestować.) Dzięki tak czy inaczej, jestem pewien, że będzie wielu takich jak ja, którzy uznają ten wątek za bardzo pomocny. O to właśnie chodzi na tym forum.
 
#23 ·
Big T,
Dzięki za bardzo szczegółowy opis. Przetestowałem to już w miarę możliwości i byłem w 99% pewien, że to CCRM. I tak musiałem to zawieźć do mojego mechanika z innym problemem, więc po prostu pozwoliłem mu sprawdzić, czy mam rację i wymienić. Był bardzo uczciwy, pobierając ode mnie tylko 115 dolarów za ccrm i 1 godzinę pracy. (mimo że to była 10-minutowa robota, biorąc pod uwagę, że powiedziałem mu, co ma przetestować). Tak czy inaczej, dziękuję, jestem pewien, że będzie wielu takich jak ja, którzy uznają ten wątek za bardzo pomocny. O to właśnie chodzi na tym forum.

Burt
Więc co to było na końcu? Bo mam te same problemy co ty, wymieniłem sprężarkę klimatyzacji i wszystko inne, co trzeba wymienić, napełniłem ją freonem i robiła wszystko to, co ty przechodziłeś, wymieniłem też ccrm, rezystor dmuchawy i nic, udało mi się włączyć sprzęgło klimatyzacji prądem stałym/zasilaniem, więc w zasadzie spróbowałem wszystkiego, jedyne co mogę założyć to sterowanie klimatyzacją, ale zrobiłem wszystko dokładnie tak jak ty i kupiłem ccrm, bo na starym OEM było pęknięcie. I wymieniłem go na nowy i wciąż mam dokładnie te same problemy co ty, więc udało ci się to rozgryźć?
 
#21 ·
Nie wiem, co jest czym.

Mam ciśnienie w przewodach, kiedy zwieram połączenie, które wchodzi do czarnego cylindrycznego zbiornika przy przegrodzie pasażera (przewody, a nie zbiornik), nic się nie dzieje.

Co to za inne połączenie po stronie pasażera chłodnicy? Czy to też można zewrzeć? Jeśli dobrze czytam z powyższej procedury, to oba czujniki ciśnienia, prawda?

Będę musiał wypróbować twoją procedurę testową. Wiem, że bezpieczniki są w porządku, ponieważ nic innego się nie zepsuło, gdy klimatyzacja nie działała. (Bezpiecznik klimatyzacji kontroluje również kilka innych rzeczy).
Skontaktuję się z tobą, gdy będę miał okazję wykonać twój test, jeśli będę miał jakieś pytania.

Dzięki!
 
#22 ·
Dobra, chłopaki, przepraszam, że odgrzebuję tak stary wątek, ale mam problem.

Zasadniczo nie ma zasilania sprężarki.
Przełącznik niskiego ciśnienia ma zasilanie, przełącznik wysokiego ciśnienia również ma zasilanie. Sprężarka jednak nie ma 12 V.

Z lektury tych wątków wywnioskowałem, że to przekaźnik WOT w CCRM. Wymieniłem CCRM, ale sprężarka nadal się nie obracała. Nie testowałem jednak niczego innego, nie miałem czasu (jak zwarcie przełączników, gdy nowy ccrm był na miejscu). Jestem prawie pewien, że to nie przepalony bezpiecznik.
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że PCM z jakiegoś powodu każe ccrm wyłączyć zasilanie. Nie wiem jednak dlaczego. To może być również przewód, zgaduję. Czy ktoś wie coś jeszcze?
Dzięki,
Joe