Ford Mustang Forums banner
481 - 500 of 644 Posts
Ja, en ik heb een set Magnaflow dubbele dempers vervangen door een prochamber. Ik kan met een breedband bevestigen dat de motor ongeveer 2% meer brandstofverrijking nodig had om terug te keren naar mijn bevolen AFR. Meer luchtstroom, zelfs maar een beetje, helpt, maar ik was drone aan het doden en het kon me niet schelen of het me 5% zou hebben geschaad, maar 2% helpen is ook goed!

Dus ik ben er eindelijk aan toegekomen om dit te doen na het proberen van andere oplossingen om mijn drone te verhelpen. Ik ben met alles nieuw gegaan vanaf de uitlaatspruitstukken. Ik ben gegaan met een nieuwe MAC off-road H-pipe en heb Magnaflow Metallic Spun Cats ingelast. Ik heb het afgemaakt met Borla Pro XS-dempers en nieuwe Flowmaster SS-uitlaten. De off-road pijp die geen SS is, is een beetje jammer, maar ik wilde echt een H-pipe (geen X) en dat was wat ik kon vinden.

Voor de resonatoren ben ik gegaan met 28" voor de lengte. Dit heeft de vervelende drone vanaf 1800 tpm volledig verholpen. Ik had eerder Flowmaster 40's (VEEL DRONE), en toen had ik gewoon dempers van het standaardtype op hun plaats gelast, maar had nog steeds een aanzienlijke hoeveelheid drone bij kruissnelheden rond de 60-70 mph. Als iemand twijfelt of deze mod niet werkt, kan ik getuigen van een VOLLEDIG verwijderde drone en nog steeds een mooi geluid aan de buitenkant. Het is eigenlijk iets stiller dan ik dacht, maar ik neem aan dat de katten en de stillere dempers daar ook aan bijdragen. Ik ben er dol op!

Binnen de komende maand of zo zal ik foto's plaatsen nadat ik mijn eigen uitlaten heb gemaakt en wat resonatiepijpen heb toegevoegd.

Interessant dat je direct bij de H-pijp crossover bent afgetakt. Ziet eruit als een andere haalbare optie voor de plaatsing van resonatiepijpen.

Ik deed dit voornamelijk omdat ze daar het beste zouden passen. Het lijkt erop dat de 28-inch resonatoren de langste zijn die online op een Foxbody zijn geplaatst. Ik vind het interessant dat mijn drone leek te beginnen bij lagere toerentallen dan andere mensen (het hoogste niveau van drone was ~1850 RPM, maar verbeterde pas veel na 2300 voordat de resonatoren werden geplaatst) Ik heb een gok gewaagd met de plaatsing, aangezien niemand anders ze direct bij de H had geplaatst en ik kan alleen maar zeggen dat de opstelling geweldig werkt.

Dat is interessant, dat zijn eigenlijk meer Tune Mass Dampers zoals ingenieurs die gebruiken op differentiëlen en carrosseriedelen, om bepaalde resonantie trillingsfrequenties weg te stemmen, in plaats van een akoestische demper.

Nou, voeg MIJ toe aan de lijst van 100% tevreden mensen! Een vriend heeft vandaag een paar 25" buizen aan de middelpijpen toegevoegd... VOLLEDIG heeft de 2000 tpm drone geëlimineerd die me gek maakte! :joy:

Hoewel het niet zo stil klinkt als origineel, komt ALLE het geluid er aan de achterkant uit. GEEN drone, GEEN resonantie, NIETS! Zo stil van binnen, ik kan het gezoem van de brandstofpomp horen (misschien als volgende op de lijst) en kan telefoongesprekken voeren via de Bluetooth-verbinding van de stereo... en mensen aan de andere kant kunnen ME HOREN, in plaats van "wat is dat voor geluid?" of "Waar ben je in godsnaam?" :shakehead

Vergelijkbaar met de resonantiekamer in de standaard uitlaatdemper - helemaal links. Let op de kleine ingang - zonder uitgang; alleen voor de geluidsgolven om in/uit te kaatsen, zodat ze hun ruisonderdrukking kunnen doen.

Nou, ik heb eindelijk de sprong gewaagd en een paar buizen laten lassen. Ik heb geen voor- en na-dB-metingen gedaan, maar mijn resultaten waren zeer merkbaar. Drone "schakelt" effectief uit bij ongeveer 2150 RPM. De buizen zijn bijna exact 26" lang gemeten in het midden, en ik wou dat ik naar 27" was gegaan, en misschien was de demping dichter bij 1950 begonnen.

Ik kan doorgaan en het achterste deel van de pijp afsnijden en DYNOMAX 35979-bandklemmen installeren (hetzelfde als op de hoofduitlaat, maar langer) om wat verlenging en afstemming mogelijk te maken. Ik denk niet dat ik meer dan 1" nodig heb om mijn doelen te bereiken, en de 4" lange klemmen zouden precies goed moeten zijn om die opening te overbruggen en toch stevig vast te houden. Ik kan met wat staalwol spelen terwijl ik bezig ben.

FOTO'S
Image

Image

Image

Andy
Een update:

Ik heb de pijpen ongeveer 2" van het einde afgesneden en met behulp van de eerder genoemde bandklemmen de lengte van mijn buizen met ongeveer 1,5" verlengd. De effectieve cutoff is nu zeker lager, maar is niet zo goed gedefinieerd als voorheen. Ik heb nog steeds wat drone in het 1850-2000 RPM-bereik, maar het is drastisch verminderd ten opzichte van de oorspronkelijke configuratie en heel verdraaglijk.

Andy

P.S. In plaats van de Dynomax-klemmen te bestellen, kocht ik een set bij NAPA voor $15 per stuk. Nog steeds in de VS gemaakt, roestvrij staal, enz. Een week later ontdekte ik dat Autozone dezelfde klemmen (zelfde merk, enz.) had voor slechts $10. :rolleyes:

Wauw! Ik heb Pype-bommen op mijn S/C 06 Mustang gehad die behoorlijk luid en irritant waren en een tandenknarsende drone bij ongeveer 1800 tot 2000 tpm, vooral met de ramen omhoog. Ik heb een paar Helmholtz-buizen van 2 1/2" ontworpen, gefabriceerd en geĂŻnstalleerd, ongeveer 24-25 inch lang, en WOW. Geen drone in het bereik van 1800 tot 2000 tpm en het geluid is absoluut geweldig in vergelijking met de pype-bommen - dieper, helderder gerommel waardoor de auto klinkt zoals ik wil dat hij klinkt. Het luide geluid is een beetje getemperd, maar brult als je erop trapt. Ik heb een paar 90 graden, 12" 30's, een 18" rechte resonatorbuis gebruikt en het uiteinde smaller gemaakt met een kleinere Hedman-verloopstuk die kleinzoon niet nodig had. http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345593&stc=1&d=1411092288 Alles gepland en de 90's gesneden en gemonteerd: http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345601&stc=1&d=1411092406 Zoon-in-law Les heeft toen alles aan elkaar gelast: http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345609&stc=1&d=1411092556 Bijna klaar, buizen omhoog geveegd aan de buitenkant van de pype-bommen om achter de spatbord te stoppen en eerste montage: http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345617&stc=1&d=1411092750 Rechterkant af, links is hetzelfde: http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345625&stc=1&d=1411092849 Nog een foto in de volgende posting.

Attachments

Hier is het eindproduct:
http://forums.corral.net/forums/attachment.php?attachmentid=345633&stc=1&d=1411093057

Ik heb de originele klemmen van de Mustang gebruikt om het rechte stuk te verbinden met het gebogen stuk, voor het geval ik de buizen wil verlengen of verkorten.

Ik heb de gaten gesneden, deels met een gatenzaag en vervolgens met een dremel afgesneden eind vrijdag en op zaterdag hebben we ongeveer 4 uur gewerkt om te lassen en te passen. Het enige wat ik hoef te doen is de uitlaatbuizen, die niet van roestvrij staal zijn, te verwijderen en te schilderen. De totale kosten waren ongeveer vijftig dollar. Klinkt gemener en sterker!
Slechts een van de 18" rechte resonatorbuizen (in tweeën gesneden) gebruikt, dus de kosten hadden zelfs lager kunnen zijn.

Attachments

En je had het probleem veel eenvoudiger kunnen oplossen door gewoon die Pypes-troep weg te gooien.
Waarschijnlijk wel, maar ik kreeg wat ik wilde voor minder dan vijftig dollar en ik weet zeker dat het aanzienlijk meer zou zijn geweest voor de aanbeveling (?) die je deed. Ik ben erg tevreden over het succes van dit kleine project en vertrouw erop dat het velen zal helpen. Graham, bedankt voor het starten van deze thread. Net als jij en vele anderen in deze thread, is de drone volledig verdwenen en is het geluid van de uitlaat geweldig. Je moet het persoonlijk horen om te begrijpen wat ik hier post.

Lenko,

De buizen die je op je uitlaat hebt geplaatst, zijn geen Helmholtz-resonatoren.
Klopt - Even ter informatie voor Lenko, het Helmholtz-type is het type met een smalle hals en een grotere kamer. Wat je hebt zijn 1/4-golfbuizen. Ze werken beide volgens hetzelfde principe, maar de Helmholtz heeft enkele verschillen. Ik denk dat het lagere frequenties kan dempen in een relatief korter pakket. Misschien ook nog andere verschillen.

En je had het probleem veel eenvoudiger kunnen oplossen door gewoon die Pypes-troep weg te doen.
Ik denk dat wat hij overhoudt een goede combinatie kan zijn, omdat het erg open is voor WOT-gebruik, maar toch een goede demping geeft in het drone-toerentalbereik. Als er in de eerste plaats een betere uitlaatdemper was gebruikt, zou deze de drone nog steeds verminderen, maar zou waarschijnlijk ook wat restrictiever zijn en tammer klinken bij WOT. Een uitlaatdemper met een "dump"-functie is een andere manier om tot hetzelfde punt te komen, maar hij had deze al en een lasser.

Klopt - Even ter informatie voor Lenko, het Helmholtz-type is het type met een smalle hals en een grotere kamer. Wat je hebt zijn 1/4-golfbuizen. Ze werken beide volgens hetzelfde principe, maar de Helmholtz heeft enkele verschillen. Ik denk dat het lagere frequenties kan dempen in een relatief korter pakket. Misschien ook nog andere verschillen.

Ik denk dat wat hij overhoudt een goede combinatie kan zijn, omdat het erg open is voor WOT-werking, maar toch een goede demping geeft in het drone RPM-bereik. Als er in de eerste plaats een betere uitlaatdemper was gebruikt, zou het de drone nog steeds verminderen, maar waarschijnlijk ook wat restrictiever en tammer klinken bij WOT. Een uitlaatdemper met een "dump"-functie is een andere manier om tot hetzelfde punt te komen, maar hij had deze al en een lasser.
Bedankt voor de uitleg - het is nooit te laat voor een oude hond om nieuwe trucjes te leren. Alles wat ik kan zeggen is dat ik te oud ben om bang te zijn om dingen te doen en na het lezen van deze thread en andere, heb ik een manier bedacht om het geluid dat uit mijn auto komt te verbeteren. Alles wat ik hier en op andere sites las, was logisch, dus ik dacht dat ik het eens zou proberen. Toen ik de pypes kreeg, wist ik dat ze niet de duurste en populairste waren en ze klonken best goed, behalve een beetje luid en geen helder gerommel. Ik had ze kunnen vervangen door de dure, maar voor mij was het een uitdaging (gepensioneerd en bezig).
Ik zag alle bijnamen die aan dit project waren verbonden, Helmholtz, 1/4 golf, resonatoren, hertz reducers en sommige mensen verwijzen er zelfs naar als J-buizen - alsof de J iets zou moeten doen. Anderen stoppen ze met verschillende materialen, staalwol en dergelijke - alleen om geluid en drone te verminderen. Ik wilde geen vermindering van het geluid, ik wilde gewoon een ander geluid. Een dieper, meer uitgesproken gerommel, wat ik bereikte en de drone kwijtraakte. Het lijkt erop dat ik de combinatie precies goed heb en ik zou dit geluid tegen elk ander Mustang-geluid in onze Southern Mustangs club of elke andere Mustang die ik heb gehoord, plaatsen.
Kwartgolfbuizen is het.

Mijn bijdrage:
Ik heb de mijne verstelbaar gemaakt met een draadstang. Ik heb een platte plaat gemaakt en deze op het uiteinde van een draadstang gelast die vervolgens de plaat duwt/trekt, waardoor de interne lengte van de buis effectief verandert. Hij is verstelbaar van 24"-29" en staat momenteel op 27" en heft alle drone op die ik had bij 1800 tpm. IK VIND HET GEWELDIG!
Ik ga ook proberen elke kant op een andere lengte in te stellen om te zien wat voor effect dat heeft. Misschien wordt het annuleringsbereik daardoor iets breder. Als ik eenmaal de lengte heb bepaald, knip ik de stang af.

481 - 500 of 644 Posts