Ford Mustang Forums banner
61 - 80 of 240 Posts
Discussion starter · #61 ·
Welnu, ik heb een TFS R-Series inlaat besteld en de auto gaat terug naar binnen voor installatie en afstelling. Ik heb ook besloten om een ontstekingsbox toe te voegen, aangezien mij verteld is dat dit mij een betere rijeigenschappen zou geven. Volgende week om deze tijd zou ik moeten weten of het inlaatspruitstuk heeft geholpen met de powerband en meer vermogen.

De bovenste en onderste inlaat moet correct worden bewerkt, als dat is gedaan, dan moet deze meer vermogen ondersteunen dan je piek. Het ontwerp van Edelbrock legt op verschillende plaatsen beperkingen op.

Also, just talked to the shop that tuned the car. They don't think intake is the issue here. They said that they would see vacuum if there was a restriction. There was some vacuum forming towards the end of it, but it was almost an insignificant amount.
Zag deze post pas nu, maar ter referentie, tenzij die shop het vacuüm bij de klep las, zouden ze niet weten of de spruitstukkanalen een restrictie zijn. De enige keer dat je een vacuüm ziet, is als er een restrictie verderop is waar je het vacuüm/de druk meet. Als ze in het plenum controleerden, zou dat je vertellen dat je gasklep en inlaatpijpen niet te klein waren voor de zuiging die de motor erop uitoefende. Als je nu de inlaat vervangt, controleer dan opnieuw, vooral omdat je zei dat er een kleine daling van de druk was aan het einde van de trek. Het zou kunnen dat je een restrictie verderop vindt als je de nieuwe inlaat monteert.

Verzonden vanaf mijn DROID BIONIC met Tapatalk 2

Wat was de uitkomst hiervan? Was het de inlaat of de klepbediening?

De XE282HR kan lastig zijn, denk ik. Ik heb net massieve rollagers op een gezet om te zien of het helpt...en hij loopt, maar ik ben nu meer zorgvuldig. Ja, heel verstandig, LOL.

De XE282HR kan lastig zijn, denk ik. Ik heb net massieve roltillers op een gezet om te zien of het helpt...en hij draait, maar ik ben nu zorgvuldiger. Ja, heel verstandig, LOL.
Ik ben benieuwd wat je bedoelt met lastig? EFI-tuning? Ik heb een carburateur met mijn setup, maar ik weet dat anderen de 282 met EFI hebben laten draaien zonder veel problemen. De enige problemen die ik heb, is dat er soms brandstof uit de suspensie valt bij lagere toerentallen, deellast en een arm mengsel veroorzaakt. Ik denk echter dat dit meer een carburateur / single plane inlaatprobleem is.

Curt

Het lijkt een leuke nokkenas te zijn en kan goed vermogen leveren, maar houdt niet van zware lifters en veren. De mijne begon rond de 5.800 uit elkaar te vallen, maar zelfs met dat probleem was de auto bijna net zo snel als met een grotere Comp street solid roller nokkenas (ongeveer een tiende van een seconde langzamer).

Voor degenen die zich afvragen wat er is gebeurd, lees zijn thread "Comp Cams nokkenastandwiel afgesleten". Toen zijn werkplaats de inlaat wilde vervangen, ontdekten ze dat het verdeler tandwiel op de nokkenas was afgesleten. Het was een gegoten nokkenas en het verdeler tandwiel is van staal. Hij heeft een billet nokkenas besteld. Grappig dat hij hier niet is gekomen om deze info te posten.

Voor degenen die zich afvragen wat er is gebeurd, lees zijn thread "Comp Cams nokkenastandwiel afgesleten". Toen zijn werkplaats de inlaat wilde vervangen, ontdekten ze dat het verdeler tandwiel op de nokkenas was afgesleten. Het was een gietijzeren nokkenas en het verdeler tandwiel is van staal. Hij heeft een billet nokkenas besteld. Grappig dat hij hier niet kwam en deze info plaatste.
dit is mij nu ook drie keer overkomen, heb nu 300 mijl op elke nokkenas. Ik heb een Crane nokkenas en alles is goed 1000 MIJL ZIET ERUIT ALS NIEUW. Comp cam is waardeloos, eerste nokkenas zeggen ze dat je stalen verdeler kunt gebruiken, 300 mijl nokkenastandwiel als het slecht is. Koop een nieuwe nokkenas, bel Comp opnieuw, ja, je moet een gietijzeren tandwiel op de verdeler gebruiken, 300 mijl later is de nokkenas weer slecht. Bel Comp, ze zeilen, weten, zet een Melonite gecoat stalen verdeler tandwiel, de derde nokkenas, 300 mijl slecht nokkenastandwiel weer

Ja. Dat is frustrerend. Hier is mijn mening:

Een standaard EFI-verdeler werkt goed met Comp-nokkenassen die zijn geslepen op een SADI -8-kern. Maar geen van de beschikbare MSD-tandwielen werkt naar behoren. De ijzeren is te zacht en de stalen vreet de nokkenas op. Als je moet kiezen, neem dan de ijzeren en wees klaar om hem te vervangen.

Ik heb dat allemaal meegemaakt en uiteindelijk een poly-tandwiel op mijn MSD-verdeler geïnstalleerd. Het werkt geweldig. Slechts een paar straatkilometers, maar heb hem op twee verschillende nokkenassen laten draaien. Met verschillende uitstapjes naar de baan is er tot nu toe geen slijtage aan het verdeeltandwiel of de nokkenas.

Discussion starter · #74 · (Edited)
Even een update: Ja, jullie hadden gelijk en er was een intern probleem. Zoals iemand hierboven al zei, zagen ze tijdens de installatie van mijn nieuwe inlaatspruitstuk dat het nokkenastandwiel bijna versleten was. Ontdekt wat er daadwerkelijk is gebeurd. De bouten van de nokkenashouderplaat lieten los, waardoor de nokkenas heen en weer kon schuiven. Absoluut geen probleem van Comp Cams, maar een installatiefout. Geen Loctite op de bouten.

Ik heb een comp 282 en de MSD-verdeler... Moet ik er maar vanuit gaan dat er nu een probleem komt?

Discussion starter · #78 · (Edited)
De winkel die het werk nu doet, wilde de nokkenas afvlakken en deze 110 lsa geven in plaats van 112. Ze vonden een 351-nokkenas, die vrijwel precies overeenkomt met wat ze wilden specificeren. Ik heb mijn bezorgdheid geuit over het gebruik van een andere nokkenas van Comp Cams, maar ze zijn ervan overtuigd dat dit niet meer zal gebeuren. Ik zal hun aanbevolen nokkenas en bronzen tandwiel gebruiken, en ze hebben me ervan overtuigd dat het niet meer zal gebeuren. We zullen zien, denk ik. De nokkenas waar ze voor gingen was comp cams 304hr, als ik me goed herinner. 35-462-8 - Magnum

61 - 80 of 240 Posts