Ford Mustang Forums banner

GT-grille en mistlampconversie voor de V6

38K views 17 replies 15 participants last post by  AlanDRoss  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik probeer geen reclame te maken, maar ik moet dit probleem aanpakken. Ik heb verschillende mensen gezien die hebben geprobeerd om op de GT Grille-swap voor de V6 te springen, waaronder enkele Ford-dealers. De GT Grille is hoger en breder dan de V6, zoals we allemaal weten. Ik heb de dealers die dit adverteerden als een directe swap gemaild. De ene reageerde niet en de andere zei: "U moet mogelijk de bumperafdekking verwisselen, het is een ander onderdeelnummer", einde van de reactie. Ik heb de man gemaild en voorgesteld dat als dat nodig was, hij dat in zijn advertentie zou moeten zetten, ik heb geen verder antwoord ontvangen en er is geen wijziging aangebracht in zijn advertentie. Ik wil ook zeggen dat Ford niet behulpzaam is bij het omgaan met "onderdelenwisselaars", zoals ze ons noemen. Ik heb ook op verschillende forums, waaronder deze, gemerkt dat mensen onzin praten over de swap, of zeggen dat het niet kan. De GT-grille is aan de achterkant breder dan de V6-grille. De tapsheid van de zijkanten op de V6 is groter dan op de GT… De GT is bijna hetzelfde van voor naar achter en de V6 is ongeveer 1/2" kleiner. De hoek van de zijpilaren van de bumperafdekking is waar de moeilijkheid bij de swap vandaan komt. Dit alles gezegd hebbende, je kunt de GT Grille in de V6 bumperafdekking laten passen zonder wijzigingen aan je bumperafdekking. Ik verkoop een kit met alle onderdelen, grille, lampen, bedradingsboom, schakelaar... het hele zootje, maar je zult het moeten vinden als je geïnteresseerd bent, ik geef hier alleen onze ervaring met de grille-swap voor degenen die hierin geïnteresseerd zijn om dit aan hun Mustang te doen. Ik wilde dat iedereen wist wat erbij kwam kijken.

De GT Grille kan in de V6 bumperafdekking worden geplaatst. U moet de bumperafdekking aan beide zijden van de grille loskoppelen. Verwijder de V6-grille, beginnend bij de bovenste clips en werk naar beneden. BESCHADIG DE BEVESTIGINGSTABS op de bumperafdekking NIET. Installeer uw bedradingsboom en sluit deze aan op de mistlampen. NU IS HIER HET MOEILIJKSTE DEEL VAN DE HELE DEAL.

Verwijder de onderste clips op de GT Grille, ze komen niet overeen en ze reiken niet ver genoeg terug om in de bumperafdekking te klikken, dus je hebt ze niet nodig. Verwijder ze met een blikschaar (ALLEEN DE ONDERSTE CLIPS). Klik de clips van de bestuurderszijde van de Grille in de bumperafdekking. NU IS HIER WAAR JE WAT WERK MOET DOEN EN WAT GEDULD MOET HEBBEN... Klik de passagierszijde erin. Dit vereist wat spierkracht, misschien wat hulp met een schroevendraaier om de sleuf en de grille-clip uit te lijnen. Doe dit voorzichtig, maar het kan gedaan worden. Zodra beide zijclips zijn gedaan, gebruik dan een tang en positioneer de bevestigingstabs op de bumperafdekking zoveel mogelijk om de grille in de bumperafdekking te houden. Plaats de bumperafdekking terug in de oorspronkelijke positie, door beide zijden terug te klikken en de bevestigingsbouten aan beide zijden van de grille te vervangen. Installeer vervolgens de afdekking van het motorcompartiment (ventilatorbehuizing) opnieuw met de originele 6 pluggen, in de bovenkant van de GT Grille en de radiateurdwarsbalk, deze gaten komen overeen of kunnen zo worden gemaakt.

Het uiteindelijke resultaat is dat de GT-grille iets verder naar buiten komt aan de onderkant dan de standaard grille, dus de onderkant van de grille steekt uit over de plek waar de bumperafdekking en de grille samenkomen. Vanwege de lijnen van de onderkant van de grille, de bumperafdekking en de motorkap, ziet het er allemaal vrij standaard uit. Ik heb mijn auto laten zien aan een Ford Parts Manager en Service Manager bij mijn lokale dealer en ze vonden dat het er goed uitzag. Er is een kleine opening tussen de onderkant van de grille en de bovenkant van de bumperafdekking, wederom vanwege de lijnen, het ziet er allemaal standaard uit. Tenzij je je auto naast een GT had staan en het verschil had aangewezen, is het onwaarschijnlijk dat iemand het zal opmerken. Niemand heeft het op mijn auto opgemerkt.

Het lichtprobleem. Je kunt niet zomaar de schakelaar veranderen en hopen dat alles werkt. De GT en de V6 hebben een andere bedradingsboom onder de motorkap. De schakelaar in het dashboard is een low-power schakelaar die blijkbaar relais bedient om de mistlampen en koplampen van stroom te voorzien... dus je kunt niet zomaar in de schakelaar tikken. Als je in je handleiding kijkt, vind je niet eens een zekering of relais voor de koplampen, alleen voor de mistlampen en de grootlichten (maar mistlampen worden niet ondersteund in de V6-zekeringkast). Vanwege het relaissysteem heb je geen "old school" aan/uit-stroom op de koplampen en de bedrading daar is onvoldoende (denken we) om zowel de koplampen als de mistlampen te laten werken. De beste route is dus om een aparte bedradingsboom te bedraden die de mistlampen in zijn eigen circuit isoleert. Vereist geen splitsen en als je het goed doet, merkt niemand het zelfs onder de motorkap. We gebruiken een 15 ampère in-line zekering om je elektrische systeem te beschermen. De mistlampen zijn een nieuwe (natuurlijk moet Ford de dingen de hele tijd veranderen en verschillende stekkers gebruiken om de dingen interessant te houden) Sylvania #9145 of H10, en je kunt de stekker met pigtails krijgen, om rechtstreeks in de mistlampen te steken van je Ford-dealer om het mistlampuiteinde van je bedradingsboom te maken, als je het zelf gaat bouwen. Het onderdeelnummer van Motorcraft voor de stekker met pigtails is 1U2Z-14S411-FA en kan worden verkregen via je Ford-dealer.

Kortom, deze swap is mogelijk, ik weet het omdat ik het heb gedaan en nu hebben we verschillende klanten die het hebben gedaan. Het ziet er geweldig uit! Maar WEES OPGEPAST VOOR DE ONDERDELENMAN OF AFTERMARKETMAN DIE ALLEEN MAAR PROBEREN OM IETS TE VERZAMELEN OM WAT VERKOOP TE KRIJGEN EN HUN HUISWERK NIET HEBBEN GEDAAN OM HET GOED VOOR JE TE LATEN WERKEN. Je hoeft niet door de neus te gaan betalen, je mooie nieuwe Mustang te verknippen... kijk rond. Je kunt veel van de hier vermelde onderdelen hier en daar op internet vinden. Of je kunt het meeste van de dingen waar ik het hier over had, krijgen van je lokale Ford-dealer. Maar dat is waarschijnlijk de duurste plek om het te kopen.

Ik hoop dat dit helpt

#3 ·
Ik heb een nieuwe GT-grille en een set mistlampen gekocht om de conversie te doen voordat ik deze posting las. Ik had niet zoveel geluk. Ik ben werktuigbouwkundig ingenieur en hoewel ik probeerde de nieuwe grille in mijn nieuwe V6 te forceren, lukte het me niet. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe grille waarin ik mijn mistlampen kan installeren en die zonder aanpassingen in de V6 past. Weet iemand of dit beschikbaar is?

#4 ·
GT-grille wisselen voor standaard grille

Is er iemand die geprobeerd heeft de standaard grille in een GT te plaatsen? Ik wil van een GT meer een sleeper maken. Geen GT-badges of mistlampen. Uit de discussie op deze draad lijkt het erop dat de grilles iets verschillen in grootte. De grotere zorg die ik heb, is het bedradingsprobleem. Als ik de mistlampen verwijder, heeft dit dan invloed op het circuit van de koplampenschakelaar? Alle feedback wordt gewaardeerd.

Scot

#5 ·
Succes, ik heb geprobeerd de 06 Pony Package grill op mijn 05 GT te zetten, veel gaten, mistlampen raken de radiatorsteun, enz. Hoezeer deze auto's er ook uitzien alsof ze onderdelen zouden uitwisselen, dat doen ze niet, maar mijn stroboscoop en de afstelsleutel van de brandstofdrukregelaar zijn ook nutteloos.

#6 ·
Ik heb geprobeerd de GT-grill in een V6-bumper te passen, maar naar mijn mening past hij niet echt goed, daarom werk ik aan een andere mistlampkit die perfect zal werken.

#7 ·
05 tot 06 V6 Mustang Pony Package Grille & Mistlamp Conversie

Ik zat eraan te denken om de 05 tot 06 V6 Mustang Pony Package Grille & Mistlamp Conversie kit in mijn 05 V6 te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?

#8 ·
Dmart said:
Ik dacht erover om de 05 tot 06 V6 Mustang Pony Package Grille & Mistlamp Conversie kit in mijn 05 V6 te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, dat heb ik gedaan. Ik ben bezig met het afwerken van mijn OEM-stijl integratie bedradingsharnas (behoudt de batterijbesparingsfunctie).

#9 ·
05 tot 06 V6 Mustang Pony Package Grille & Mistlamp Conversie

Justin, had je problemen met de installatie, zoals met de GT-grille? De informatie over de installatie van de dealer is.

Dit is de NIEUWE 06 Pony Package Grille voor je 05 en 06 V6 Mustang. Wordt geleverd met de Pony Package Grille en mistlampen, GT/Pony Package Koplamp Schakelaar, Onze Klant 50 State Legal Wiring Harness. Deze kit kan in ongeveer 20 tot 30 minuten worden geĂŻnstalleerd. Deze grille is een directe vervanging voor je standaard V6 grille.

Onze bedradingsset zorgt ervoor dat deze lampen werken zoals standaard in je 05 mustang, legaal in alle 50 staten. Mistlampen gaan uit wanneer grootlicht wordt geactiveerd, mistlampen gaan automatisch uit als ze aan blijven staan.

Wat denk je, was het zo makkelijk?

#12 ·
Ik heb een 2006 pony-pakket grille op mijn 05 V-6 geplaatst en hij paste er meteen in. Het enige probleem was om hem goed aan te sluiten op de lichtschakelaar. Ik heb de standaard mistlichtschakelaar, maar kon hem niet aan de praat krijgen, dus ik heb een verborgen schakelaar voor de mistlampen.

#13 ·
pony grill op v6

ik keek naar de link een paar postings omhoog en merkte dat de kit de onderste grill niet vermeldde. Ze verschillen tussen de basis- en de pony-versie. Als je de hele conversie correct wilt uitvoeren, heb je ook de onderste grill nodig.

er werd ook over de batterijbesparingsfunctie gesproken.

ik ben van plan om de pony grill toe te voegen aan mijn 05 v6 convert. en was niet van plan om de draad aan te sluiten die naar de "hete" grootlichten gaat (ik geloof dat deze wit is met een streep), zodat de mistlampen aan blijven met de grootlichten. als ik dit doe, weet iemand dan of de batterijbesparingsfunctie wordt beĂŻnvloed? Ik vervang ook de lampen door echte amberkleurige HID-lampen. heeft iemand hier ervaring mee (heb de saleen HID-kit besteld voor de koplampen en wil dat ze beide HID zijn)?

Bedankt

#14 ·
Gelukkig heb ik dit gelezen. Ik zou het tegenovergestelde gaan doen. De mistlampen weggooien en een V6-grill gebruiken. Ik denk dat ik gewoon een mooie billet-grill ga halen zonder de mistlampen.
Leuke info.

#16 ·
Als klanten erom vragen, zullen ze het bouwen.

Wat is er aan de hand, Bronco Busters,
Ik ben nieuw op dit forum en het laatste wat ik wil doen is met de verkeerde voet beginnen. Dat gezegd hebbende, wil ik mijn mening geven. Ik ben net als de meesten van jullie, toen ik mijn 2005 V6 kocht, kon ik niet wachten om dingen te veranderen om er mijn persoonlijke Stang van te maken. Ik bezat een 2004 Mach1 die ik aan mijn tandarts verkocht en het verliezen van al die paardenkracht was een klap onder de gordel, maar de stijgende benzineprijzen dwongen me om in een meer economische richting te bewegen (maar niet om mijn pony-jones op te geven) en tot nu toe heb ik nog geen echte spijt, behalve de verloren paarden. Ik heb al een nieuwe ducktail, hurst short throw shifter, zijdelingse Roush raamlamellen, aluminium pedalen en raamfolie toegevoegd. Ik wil nog steeds een paar centimeter verlagen, nieuwe wielen en banden, headers met zijdelingse Roush duals, nieuwe voor- en achterbumper, en het ultieme, een nieuwe Procharger supercharger. Wat de grill betreft, wilde ik ook de GT-grill. Niet om mijn V6 eruit te laten zien als een GT, maar omdat ik het mooi vind. Ik heb nu mijn ogen gericht op de nieuwe GT500 grill en mistlamp setup die momenteel verkrijgbaar is bij Cervini's in hun C-Series bodykit. Dit alles brengt me bij dit punt, ik weet dat GT grills er goed uitzien op de V6 Pony, maar waarom zou je al die moeite doen om een grill te proppen die niet voor je auto is gemaakt, als vroeg of laat een van de vele carrosseriebedrijven een exacte pasvorm zal maken, waarschijnlijk beter met extra functies die het wachten de moeite waard maken. Voor zover ik weet, geeft niemand GT grills weg en voor wat ze op Ebay kosten, zijn er andere dingen die je op je Stang kunt zetten die je veel beter van dienst zullen zijn. Het is zeker beter om een product te hebben waarbij de bedrading en schakelaars samen met de juiste pasvorm zijn doordacht en worden ondersteund door garanties die jou en je Pony beschermen. Ik weet dat jullie hard werken om deze dingen te laten werken, maar denk je niet dat de grote bedrijven meer geld hebben voor onderzoek en ontwikkeling, zodat we ons er geen zorgen over hoeven te maken? Dat is mijn mening!
Ghost

#17 ·
GT-grille-uitwisseling.

Ik heb de swap geprobeerd en had een vreselijke tijd. Ik kan de motorkap nu niet vastzetten. Had je dit probleem? Ook, hoe heb je de bedrading door de firewall geleid? Bedankt.
Ik probeer geen reclame te maken, maar ik moet dit probleem aanpakken. Ik heb verschillende mensen gezien die hebben geprobeerd om op de GT Grille-uitwisseling voor de V6 te springen, inclusief enkele Ford-dealers. De GT Grille is hoger en breder dan de V6, zoals we allemaal weten. Ik heb de dealers die dit adverteerden als een directe swap gemaild. De ene heeft niet gereageerd en de andere zei: "u moet mogelijk de bumperafdekking verwisselen, het is een ander onderdeelnummer", einde van de replay. Ik heb de man gemaild en voorgesteld dat als dat nodig is, u dat in uw advertentie moet zetten, ik heb geen verder antwoord ontvangen en er is geen wijziging aangebracht in zijn advertentie. Ik wil ook zeggen dat Ford niet behulpzaam is bij het omgaan met "onderdelenwisselaars", zoals ze ons noemen. Ik merkte ook op verschillende forums, waaronder deze, dat mensen onzin praten over de swap, of zeggen dat het niet kan. De GT-grille is aan de achterkant breder dan de V6-grille. De tapsheid van de zijkanten op de V6 is groter dan op de GT… De GT is bijna hetzelfde van voor naar achter en de V6 is ongeveer een 1/2" kleiner. De hoek van de zijpilaren van de bumperafdekking is waar de moeilijkheid vandaan komt voor de swap. Dit alles gezegd hebbende, kun je de GT Grille in de V6 bumperafdekking laten passen zonder wijzigingen aan je bumperafdekking. Ik verkoop een kit met alle onderdelen, grille, lichten, kabelboom, schakelaar... het hele zootje, maar je zult het moeten vinden als je geïnteresseerd bent, ik geef hier alleen onze ervaring met de grille-uitwisseling voor degenen die hierin geïnteresseerd zijn om dit aan hun Mustang te doen. Ik wilde dat iedereen wist wat erbij kwam kijken.

De GT Grille kan in de V6 bumperafdekking worden geplaatst. Je moet de bumperafdekking aan beide zijden van de grille loskoppelen. Verwijder de V6-grille, beginnend bij de bovenste clips en werk je naar beneden. BESCHADIG DE BEVESTIGINGSTABS op de bumperafdekking NIET. Installeer je kabelboom en sluit deze aan op de mistlampen. NU IS HIER HET MOEILIJKSTE DEEL VAN DE HELE DEAL.

Verwijder de onderste clips op de GT Grille, ze komen niet overeen en ze reiken niet ver genoeg terug om in de bumperafdekking te klikken, dus je hebt ze niet nodig. Verwijder ze met een blikschaar (ALLEEN DE ONDERSTE CLIPS). Klik de clips van de bestuurderszijde van de grille in de bumperafdekking. NU IS HIER WAAR JE WAT WERK MOET DOEN EN WAT GEDULD MOET HEBBEN... Klik de passagierszijde erin. Dit vereist wat spierkracht, misschien wat hulp met een schroevendraaier om de sleuf en de grilleclip uit te lijnen. Doe dit voorzichtig, maar het kan gedaan worden. Zodra beide zijclips zijn gedaan, gebruik je een tang en positioneer je de bevestigingstabs op de bumperafdekking zoveel mogelijk om de grille in de bumperafdekking te houden. Plaats de bumperafdekking terug in de oorspronkelijke positie, door beide zijden terug te klikken en de bevestigingsbouten aan beide zijden van de grille terug te plaatsen. Installeer vervolgens de afdekking van het motorcompartiment (ventilatorafdekking) met de originele 6 pluggen in de bovenkant van de GT Grille en de radiateurdwarsbalk, deze gaten zullen overeenkomen of kunnen zo worden gemaakt dat ze overeenkomen.

Het uiteindelijke resultaat is dat de GT-grille iets verder naar buiten komt aan de onderkant dan de standaardgrille, dus de onderkant van de grille steekt uit over de plek waar de bumperafdekking en de grille samenkomen. Vanwege de lijnen van de onderkant van de grille, de bumperafdekking en de motorkap, ziet het er allemaal vrij standaard uit. Ik heb mijn auto laten zien aan een Ford Parts Manager en Service Manager bij mijn lokale dealer en ze vonden het er goed uitzien. Er is een kleine opening tussen de onderkant van de grille en de bovenkant van de bumperafdekking, wederom vanwege de lijnen, het ziet er allemaal standaard uit. Tenzij je je auto naast een GT had staan en het verschil had aangewezen, is het onwaarschijnlijk dat iemand het zal opmerken. Niemand heeft het op mijn auto opgemerkt.

Het lichtprobleem. Je kunt niet zomaar de schakelaar veranderen en hopen dat alles werkt. De GT en de V6 hebben een andere kabelboom onder de motorkap. De schakelaar in het dashboard is een low-power-schakelaar die blijkbaar relais bedient om de mistlampen en koplampen van stroom te voorzien... dus je kunt niet zomaar op de schakelaar tikken. Als je in je handleiding kijkt, vind je niet eens een zekering of relais voor de koplampen, alleen voor de mistlampen en de grootlichten (maar mistlampen worden niet ondersteund in de V6-zekeringkast). Vanwege het relaissysteem heb je geen "oude school" aan/uit-vermogen bij de koplampen en de bedrading daar is onvoldoende (denken we) om zowel de koplampen als de mistlampen te laten werken. De beste route is dus om een aparte kabelboom te bedraden die de mistlampen in zijn eigen circuit isoleert. Vereist geen splitsing en als je het goed doet, merkt niemand het zelfs onder de motorkap. We gebruiken een 15 ampère in-line zekering om je elektrische systeem te beschermen. De mistlampen zijn een nieuwe (natuurlijk moet Ford de dingen de hele tijd veranderen en verschillende stekkers gebruiken om de dingen interessant te houden) Sylvania #9145 of H10, en je kunt de stekker met pig tails krijgen, om rechtstreeks in de mistlampen te steken van je Ford-dealer om het mistlampuiteinde van je kabelboom te maken, als je hem zelf gaat bouwen. Het onderdeelnummer van Motorcraft voor de stekker met pig tails is 1U2Z-14S411-FA en kan worden verkregen via je Ford-dealer.

Kortom, deze swap is mogelijk, ik weet het omdat ik het heb gedaan en nu hebben we verschillende klanten die het hebben gedaan. Het ziet er geweldig uit! Maar WEES OPGEPAST VOOR DE ONDERDELENMAN OF DE AFTERMARKET-MAN DIE ALLEEN MAAR PROBEERT OM IETS TE VERZAMELEN OM WAT VERKOOP TE KRIJGEN EN ZIJN HUISWERK NIET HEEFT GEDAAN OM HET GOED VOOR JE TE LATEN WERKEN. Je hoeft niet door de neus te gaan betalen, je mooie nieuwe Mustang te verknippen... kijk eens rond. Je kunt veel van de hier vermelde onderdelen op internet vinden. Of je kunt het meeste van de dingen waar ik het hier over heb gehad, krijgen van je lokale Ford-dealer. Maar dat is waarschijnlijk de duurste plek om het te kopen.

Ik hoop dat dit helpt

#18 ·
Ik probeer geen reclame te maken, maar ik moet dit probleem aanpakken. Ik heb verschillende mensen gezien die hebben geprobeerd om de GT-grille-swap voor de V6 te doen, inclusief enkele Ford-dealers. De GT-grille is hoger en breder dan de V6, zoals we allemaal weten. Ik heb e-mails gestuurd naar de dealers die dit adverteerden als een directe swap. De ene reageerde niet en de andere zei: "U moet mogelijk de bumperafdekking verwisselen, het is een ander onderdeelnummer", einde van de reactie. Ik heb de man een e-mail gestuurd en voorgesteld dat als dat nodig was, hij dat in zijn advertentie moest zetten, ik heb geen verdere reactie ontvangen en er is geen verandering aangebracht in zijn advertentie. Ik wil ook zeggen dat Ford niet behulpzaam is als het gaat om "onderdelenwisselaars", zoals ze ons noemen. Ik heb ook op verschillende forums, waaronder deze, gemerkt dat mensen onzin praten over de swap of zeggen dat het niet kan. De GT-grille is aan de achterkant breder dan de V6-grille. De tapsheid van de zijkanten op de V6 is groter dan op de GT… De GT is bijna hetzelfde van voor naar achter en de V6 is ongeveer 1/2" kleiner. De hoek van de zijpilaren van de bumperafdekking is waar de moeilijkheid bij de swap vandaan komt. Dit alles gezegd hebbende, je kunt de GT-grille in de V6-bumperafdekking laten passen zonder wijzigingen aan je bumperafdekking. Ik verkoop een kit met alle onderdelen, grille, lampen, bedradingsharnas, schakelaar... alles, maar je zult het moeten vinden als je geïnteresseerd bent, ik geef hier alleen onze ervaring met de grille-swap voor degenen die hierin geïnteresseerd zijn om dit aan hun Mustang te doen. Ik wilde dat iedereen wist wat erbij kwam kijken.

De GT-grille kan in de V6-bumperafdekking worden geplaatst. Je moet de bumperafdekking aan beide zijden van de grille loskoppelen. Verwijder de V6-grille, beginnend bij de bovenste clips en werk je een weg naar beneden. BESCHADIG DE BEVESTIGINGSTABS op de bumperafdekking NIET. Installeer je bedradingsharnas en sluit het aan op de mistlampen. NU IS HIER HET MOEILIJKSTE DEEL VAN DE HELE DEAL.

Verwijder de onderste clips op de GT-grille, ze komen niet overeen en ze reiken niet ver genoeg terug om in de bumperafdekking te klikken, dus je hebt ze niet nodig. Verwijder ze met een blikscharen (ALLEEN DE ONDERSTE CLIPS). Klik de grilleclips aan de bestuurderskant in de bumperafdekking. NU IS HIER WAAR JE WAT WERK MOET DOEN EN WAT GEDULD MOET HEBBEN... Klik de passagierskant erin. Dit vereist wat spierkracht, misschien wat hulp met een schroevendraaier om de sleuf en de grilleclip uit te lijnen. Doe dit voorzichtig, maar het kan. Zodra beide zijclips zijn aangebracht, gebruik je een tang en positioneer je de bevestigingstabs op de bumperafdekking zoveel mogelijk om de grille in de bumperafdekking te houden. Plaats de bumperafdekking terug in de oorspronkelijke positie, door beide zijden terug te klikken en de bevestigingsbouten aan beide zijden van de grille terug te plaatsen. Installeer vervolgens de afdekking van het motorcompartiment (ventilatorbehuizing) met de originele 6 pluggen in de bovenkant van de GT-grille en de radiateurdwarsbalk, deze gaten komen overeen of kunnen zo worden gemaakt.

Het uiteindelijke resultaat is dat de GT-grille iets verder naar buiten komt te zitten aan de onderkant dan de standaardgrille, dus de onderkant van de grille steekt uit over de plek waar de bumperafdekking en de grille samenkomen. Vanwege de lijnen van de onderkant van de grille, de bumperafdekking en de motorkap, ziet het er allemaal vrij standaard uit. Ik heb mijn auto laten zien aan een Ford Parts Manager en Service Manager bij mijn lokale dealer en ze vonden het er goed uitzien. Er zit een kleine opening tussen de onderkant van de grille en de bovenkant van de bumperafdekking, wederom vanwege de lijnen, het ziet er allemaal standaard uit. Tenzij je je auto naast een GT zou hebben staan en het verschil zou aanwijzen, is het onwaarschijnlijk dat iemand het zal opmerken. Niemand heeft het op mijn auto opgemerkt.

Het probleem met de lichten. Je kunt niet zomaar de schakelaar veranderen en hopen dat alles werkt. De GT en de V6 hebben een ander bedradingsharnas onder de motorkap. De schakelaar in het dashboard is een schakelaar met een laag vermogen die relais lijkt te bedienen om de mistlampen en koplampen van stroom te voorzien... dus je kunt niet zomaar in de schakelaar tappen. Als je in je handleiding kijkt, vind je niet eens een zekering of relais voor de koplampen, alleen voor de mistlampen en de grootlichten (maar mistlampen worden niet ondersteund in de V6-zekeringkast). Vanwege het relaissysteem heb je geen "old school" aan/uit-stroom op de koplampen en de bedrading daar is onvoldoende (denken we) om zowel de koplampen als de mistlampen te laten werken. De beste route is dus om een apart harnas te bedraden dat de mistlampen in zijn eigen circuit isoleert. Vereist geen splitsing en als je het goed doet, merkt niemand het zelfs onder de motorkap. We gebruiken een 15 ampère in-line zekering om je elektrische systeem te beschermen. De mistlampen zijn nieuw (natuurlijk moet Ford de dingen de hele tijd veranderen en verschillende stekkers gebruiken om de dingen interessant te houden) Sylvania #9145 of H10, en je kunt de stekker met pig tails krijgen, om rechtstreeks in de mistlampen te steken van je Ford-dealer om het mistlampuiteinde van je harnas te maken, als je het zelf gaat bouwen. Het onderdeelnummer van Motorcraft voor de stekker met pig tails is 1U2Z-14S411-FA en kan worden verkregen via je Ford-dealer.

Kortom, deze swap is mogelijk, ik weet het omdat ik het heb gedaan en nu hebben we verschillende klanten die het hebben gedaan. Het ziet er geweldig uit! Maar WEES OPGEPAST VOOR DE ONDERDELENMAN OF AFTERMARKET-MAN DIE ALLEEN MAAR PROBEERT OM IETS TE VERZAMELEN OM WAT VERKOOP TE KRIJGEN EN HUN HUISWERK NIET HEBBEN GEDAAN OM HET GOED VOOR JE TE LATEN WERKEN. Je hoeft niet door de neus te gaan betalen, je mooie nieuwe Mustang te verknippen... kijk eens rond. Je kunt veel van de hier vermelde onderdelen hier en daar op internet vinden. Of je kunt het meeste van de dingen waar ik het hier over heb gehad, krijgen van je lokale Ford-dealer. Maar dat is waarschijnlijk de duurste plek om het te kopen.

Ik hoop dat dit helpt
Ik wilde een snelle update geven over het verwisselen van een GT-achtige matzwarte honingraatgrille met mistlampen op een 2006 Mustang V6. Er zijn een paar bedrijven die deze nu verkopen, American Muscle was de plek waar ik de mijne kocht voor ongeveer 160 dollar. Bijna het dubbele van de prijs van een GT!
Maar ik zou zeggen dat de markt er niet zoveel verkoopt als de GT.
Bekijk deze video, de man legt uit hoe de grille vastklikt en hoe je hem eruit haalt. Het probleem met het eruit halen van de oude is dat het geharde plastic door de jaren heen erg stijf wordt en ik moest de voorbumperafdekking laten zakken om de pinnen te kunnen ontgrendelen die de grille op zijn plaats houden.
Als je de voorbumper moet laten zakken, is dat niet zo moeilijk als je zou denken, er is een gemakkelijk te vinden YouTube-video die je precies laat zien hoe je dat moet doen.
Eén ding om op te merken is dat er een metalen verlenging aan de linkerbovenkant zit die voorkomt dat de nieuwe grille correct naar binnen wordt geduwd, tenzij je een combinatietang pakt en deze omhoog buigt. De behuizing voor de mistlamp aan de passagierskant loopt er recht in!
De grille die ik eruit haalde, had mistlampen, maar ze waren erg klein en bevatten het Mustang-paard. Ik gaf gewoon de voorkeur aan de look waarvoor ik hem heb verwisseld. Je kunt je bestaande bedradingsconnector aansluiten op de nieuwe mistlamp, maar je moet de binnenkant van de connector aanpassen door een gipskartonmes te nemen en de plastic ribbels die je erin ziet lopen, af te snijden, zodat deze direct in de nieuwe mistlamp past.
Dat is alles, ik hoop dat dit misschien iemand helpt die hetzelfde wil doen! Even terzijde, in de loop der jaren heb ik mijn 2006 fastback genomen en hem er bijna identiek uit laten zien als de 1970 Mach 1.