Ik probeer geen reclame te maken, maar ik moet dit probleem aanpakken. Ik heb verschillende mensen gezien die hebben geprobeerd om op de GT Grille-swap voor de V6 te springen, waaronder enkele Ford-dealers. De GT Grille is hoger en breder dan de V6, zoals we allemaal weten. Ik heb de dealers die dit adverteerden als een directe swap gemaild. De ene reageerde niet en de andere zei: "U moet mogelijk de bumperafdekking verwisselen, het is een ander onderdeelnummer", einde van de reactie. Ik heb de man gemaild en voorgesteld dat als dat nodig was, hij dat in zijn advertentie zou moeten zetten, ik heb geen verder antwoord ontvangen en er is geen wijziging aangebracht in zijn advertentie. Ik wil ook zeggen dat Ford niet behulpzaam is bij het omgaan met "onderdelenwisselaars", zoals ze ons noemen. Ik heb ook op verschillende forums, waaronder deze, gemerkt dat mensen onzin praten over de swap, of zeggen dat het niet kan. De GT-grille is aan de achterkant breder dan de V6-grille. De tapsheid van de zijkanten op de V6 is groter dan op de GT… De GT is bijna hetzelfde van voor naar achter en de V6 is ongeveer 1/2" kleiner. De hoek van de zijpilaren van de bumperafdekking is waar de moeilijkheid bij de swap vandaan komt. Dit alles gezegd hebbende, je kunt de GT Grille in de V6 bumperafdekking laten passen zonder wijzigingen aan je bumperafdekking. Ik verkoop een kit met alle onderdelen, grille, lampen, bedradingsboom, schakelaar... het hele zootje, maar je zult het moeten vinden als je geïnteresseerd bent, ik geef hier alleen onze ervaring met de grille-swap voor degenen die hierin geïnteresseerd zijn om dit aan hun Mustang te doen. Ik wilde dat iedereen wist wat erbij kwam kijken.
De GT Grille kan in de V6 bumperafdekking worden geplaatst. U moet de bumperafdekking aan beide zijden van de grille loskoppelen. Verwijder de V6-grille, beginnend bij de bovenste clips en werk naar beneden. BESCHADIG DE BEVESTIGINGSTABS op de bumperafdekking NIET. Installeer uw bedradingsboom en sluit deze aan op de mistlampen. NU IS HIER HET MOEILIJKSTE DEEL VAN DE HELE DEAL.
Verwijder de onderste clips op de GT Grille, ze komen niet overeen en ze reiken niet ver genoeg terug om in de bumperafdekking te klikken, dus je hebt ze niet nodig. Verwijder ze met een blikschaar (ALLEEN DE ONDERSTE CLIPS). Klik de clips van de bestuurderszijde van de Grille in de bumperafdekking. NU IS HIER WAAR JE WAT WERK MOET DOEN EN WAT GEDULD MOET HEBBEN... Klik de passagierszijde erin. Dit vereist wat spierkracht, misschien wat hulp met een schroevendraaier om de sleuf en de grille-clip uit te lijnen. Doe dit voorzichtig, maar het kan gedaan worden. Zodra beide zijclips zijn gedaan, gebruik dan een tang en positioneer de bevestigingstabs op de bumperafdekking zoveel mogelijk om de grille in de bumperafdekking te houden. Plaats de bumperafdekking terug in de oorspronkelijke positie, door beide zijden terug te klikken en de bevestigingsbouten aan beide zijden van de grille te vervangen. Installeer vervolgens de afdekking van het motorcompartiment (ventilatorbehuizing) opnieuw met de originele 6 pluggen, in de bovenkant van de GT Grille en de radiateurdwarsbalk, deze gaten komen overeen of kunnen zo worden gemaakt.
Het uiteindelijke resultaat is dat de GT-grille iets verder naar buiten komt aan de onderkant dan de standaard grille, dus de onderkant van de grille steekt uit over de plek waar de bumperafdekking en de grille samenkomen. Vanwege de lijnen van de onderkant van de grille, de bumperafdekking en de motorkap, ziet het er allemaal vrij standaard uit. Ik heb mijn auto laten zien aan een Ford Parts Manager en Service Manager bij mijn lokale dealer en ze vonden dat het er goed uitzag. Er is een kleine opening tussen de onderkant van de grille en de bovenkant van de bumperafdekking, wederom vanwege de lijnen, het ziet er allemaal standaard uit. Tenzij je je auto naast een GT had staan en het verschil had aangewezen, is het onwaarschijnlijk dat iemand het zal opmerken. Niemand heeft het op mijn auto opgemerkt.
Het lichtprobleem. Je kunt niet zomaar de schakelaar veranderen en hopen dat alles werkt. De GT en de V6 hebben een andere bedradingsboom onder de motorkap. De schakelaar in het dashboard is een low-power schakelaar die blijkbaar relais bedient om de mistlampen en koplampen van stroom te voorzien... dus je kunt niet zomaar in de schakelaar tikken. Als je in je handleiding kijkt, vind je niet eens een zekering of relais voor de koplampen, alleen voor de mistlampen en de grootlichten (maar mistlampen worden niet ondersteund in de V6-zekeringkast). Vanwege het relaissysteem heb je geen "old school" aan/uit-stroom op de koplampen en de bedrading daar is onvoldoende (denken we) om zowel de koplampen als de mistlampen te laten werken. De beste route is dus om een aparte bedradingsboom te bedraden die de mistlampen in zijn eigen circuit isoleert. Vereist geen splitsen en als je het goed doet, merkt niemand het zelfs onder de motorkap. We gebruiken een 15 ampère in-line zekering om je elektrische systeem te beschermen. De mistlampen zijn een nieuwe (natuurlijk moet Ford de dingen de hele tijd veranderen en verschillende stekkers gebruiken om de dingen interessant te houden) Sylvania #9145 of H10, en je kunt de stekker met pigtails krijgen, om rechtstreeks in de mistlampen te steken van je Ford-dealer om het mistlampuiteinde van je bedradingsboom te maken, als je het zelf gaat bouwen. Het onderdeelnummer van Motorcraft voor de stekker met pigtails is 1U2Z-14S411-FA en kan worden verkregen via je Ford-dealer.
Kortom, deze swap is mogelijk, ik weet het omdat ik het heb gedaan en nu hebben we verschillende klanten die het hebben gedaan. Het ziet er geweldig uit! Maar WEES OPGEPAST VOOR DE ONDERDELENMAN OF AFTERMARKETMAN DIE ALLEEN MAAR PROBEREN OM IETS TE VERZAMELEN OM WAT VERKOOP TE KRIJGEN EN HUN HUISWERK NIET HEBBEN GEDAAN OM HET GOED VOOR JE TE LATEN WERKEN. Je hoeft niet door de neus te gaan betalen, je mooie nieuwe Mustang te verknippen... kijk rond. Je kunt veel van de hier vermelde onderdelen hier en daar op internet vinden. Of je kunt het meeste van de dingen waar ik het hier over had, krijgen van je lokale Ford-dealer. Maar dat is waarschijnlijk de duurste plek om het te kopen.
Ik hoop dat dit helpt
De GT Grille kan in de V6 bumperafdekking worden geplaatst. U moet de bumperafdekking aan beide zijden van de grille loskoppelen. Verwijder de V6-grille, beginnend bij de bovenste clips en werk naar beneden. BESCHADIG DE BEVESTIGINGSTABS op de bumperafdekking NIET. Installeer uw bedradingsboom en sluit deze aan op de mistlampen. NU IS HIER HET MOEILIJKSTE DEEL VAN DE HELE DEAL.
Verwijder de onderste clips op de GT Grille, ze komen niet overeen en ze reiken niet ver genoeg terug om in de bumperafdekking te klikken, dus je hebt ze niet nodig. Verwijder ze met een blikschaar (ALLEEN DE ONDERSTE CLIPS). Klik de clips van de bestuurderszijde van de Grille in de bumperafdekking. NU IS HIER WAAR JE WAT WERK MOET DOEN EN WAT GEDULD MOET HEBBEN... Klik de passagierszijde erin. Dit vereist wat spierkracht, misschien wat hulp met een schroevendraaier om de sleuf en de grille-clip uit te lijnen. Doe dit voorzichtig, maar het kan gedaan worden. Zodra beide zijclips zijn gedaan, gebruik dan een tang en positioneer de bevestigingstabs op de bumperafdekking zoveel mogelijk om de grille in de bumperafdekking te houden. Plaats de bumperafdekking terug in de oorspronkelijke positie, door beide zijden terug te klikken en de bevestigingsbouten aan beide zijden van de grille te vervangen. Installeer vervolgens de afdekking van het motorcompartiment (ventilatorbehuizing) opnieuw met de originele 6 pluggen, in de bovenkant van de GT Grille en de radiateurdwarsbalk, deze gaten komen overeen of kunnen zo worden gemaakt.
Het uiteindelijke resultaat is dat de GT-grille iets verder naar buiten komt aan de onderkant dan de standaard grille, dus de onderkant van de grille steekt uit over de plek waar de bumperafdekking en de grille samenkomen. Vanwege de lijnen van de onderkant van de grille, de bumperafdekking en de motorkap, ziet het er allemaal vrij standaard uit. Ik heb mijn auto laten zien aan een Ford Parts Manager en Service Manager bij mijn lokale dealer en ze vonden dat het er goed uitzag. Er is een kleine opening tussen de onderkant van de grille en de bovenkant van de bumperafdekking, wederom vanwege de lijnen, het ziet er allemaal standaard uit. Tenzij je je auto naast een GT had staan en het verschil had aangewezen, is het onwaarschijnlijk dat iemand het zal opmerken. Niemand heeft het op mijn auto opgemerkt.
Het lichtprobleem. Je kunt niet zomaar de schakelaar veranderen en hopen dat alles werkt. De GT en de V6 hebben een andere bedradingsboom onder de motorkap. De schakelaar in het dashboard is een low-power schakelaar die blijkbaar relais bedient om de mistlampen en koplampen van stroom te voorzien... dus je kunt niet zomaar in de schakelaar tikken. Als je in je handleiding kijkt, vind je niet eens een zekering of relais voor de koplampen, alleen voor de mistlampen en de grootlichten (maar mistlampen worden niet ondersteund in de V6-zekeringkast). Vanwege het relaissysteem heb je geen "old school" aan/uit-stroom op de koplampen en de bedrading daar is onvoldoende (denken we) om zowel de koplampen als de mistlampen te laten werken. De beste route is dus om een aparte bedradingsboom te bedraden die de mistlampen in zijn eigen circuit isoleert. Vereist geen splitsen en als je het goed doet, merkt niemand het zelfs onder de motorkap. We gebruiken een 15 ampère in-line zekering om je elektrische systeem te beschermen. De mistlampen zijn een nieuwe (natuurlijk moet Ford de dingen de hele tijd veranderen en verschillende stekkers gebruiken om de dingen interessant te houden) Sylvania #9145 of H10, en je kunt de stekker met pigtails krijgen, om rechtstreeks in de mistlampen te steken van je Ford-dealer om het mistlampuiteinde van je bedradingsboom te maken, als je het zelf gaat bouwen. Het onderdeelnummer van Motorcraft voor de stekker met pigtails is 1U2Z-14S411-FA en kan worden verkregen via je Ford-dealer.
Kortom, deze swap is mogelijk, ik weet het omdat ik het heb gedaan en nu hebben we verschillende klanten die het hebben gedaan. Het ziet er geweldig uit! Maar WEES OPGEPAST VOOR DE ONDERDELENMAN OF AFTERMARKETMAN DIE ALLEEN MAAR PROBEREN OM IETS TE VERZAMELEN OM WAT VERKOOP TE KRIJGEN EN HUN HUISWERK NIET HEBBEN GEDAAN OM HET GOED VOOR JE TE LATEN WERKEN. Je hoeft niet door de neus te gaan betalen, je mooie nieuwe Mustang te verknippen... kijk rond. Je kunt veel van de hier vermelde onderdelen hier en daar op internet vinden. Of je kunt het meeste van de dingen waar ik het hier over had, krijgen van je lokale Ford-dealer. Maar dat is waarschijnlijk de duurste plek om het te kopen.
Ik hoop dat dit helpt